Sökning: "digital marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 483 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring.

  1. 1. Curse or Blessing?: The internationalization process of Born Globals in times of COVID-19 : A Swedish Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Reema Aqeel Malik; Maximilian Philipp Thomas Weil; [2021]
    Nyckelord :Internationalization; Born Globals; Sweden; COVID-19; Networks; Business models; Challenges; Crisis management.;

    Sammanfattning : There has been an increase in research on the internationalization of so-called born-globalfirms. However, this research primarily focused on the internationalization process duringcalmer times. So far, little attention has been paid to internationalization during times of crisis. LÄS MER

  2. 2. Sociala mediers inverkan på image och värde : En kvalitativ studie på hur kreatörer kan skapa varumärkesvärde och image via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Berg; Emma Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digital flervägskommunikation har bidragit till att det blivit allt svårare för företag attdifferentiera sig på marknaden. Det beror på att publiken numera är i ständig exponeringav olika varumärken via sociala medier, vilket har haft effekt på hur varumärkesvärdeoch image skapas, kommuniceras och upplevs. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring via mukbang video : En kvalitativ studie av kvinnors uppfattning på mukbang video

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ylva Andersson; Nina Thi Vo; [2021]
    Nyckelord :Mukbang; Mukbang Influencer; ASMR; eWOM; WOM; Sensory Marketing.;

    Sammanfattning : Background: After the boom of mukbang videos in South Korea and its popularity spread tothe rest of the world, companies have started to use mukbang influencers tobuild a strong brand identity and to create a topic for debate.Purpose: The purpose of this study is to examine womens’ outlook on mukbang videosand marketing in mukbang videos. LÄS MER

  4. 4. Food delivery or Forced delivery? A case study on restaurants' business model innovation in response to digital platforms

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emil Clemensson; Wendela Spelmans; [2021]
    Nyckelord :Digital platforms; Gig economy; Business model; Business model innovation;

    Sammanfattning : Digital platforms have prospered since the beginning of the pandemic and radically change how firms create and capture value. The restaurant industry has been particularly exploited, invoking strains on incumbent restaurants' business models and leaving managers in unfamiliar territory. LÄS MER

  5. 5. Information or Communication channel? : A qualitative study of how fast-fashion brands in Sweden use social media

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mohammad Mirzajee; Alen Rashid; [2021]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Social Media; Generation Z; Fast-fashion; Relationships; Fashion Marketing; Sweden;

    Sammanfattning : With the constant development of marketing strategies, it has become more vital to continuously communicate online with consumers. As Generation Z is born with digital devices and increased social media channels, customers demand fashion brands being present online. LÄS MER