Sökning: "digital marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 358 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring.

  1. 1. Den nya digitala köpprocessen - En kvantitativ uppsats om web- och showrooming ur millennials konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Johansson; Emelie Jartelius; Johanna Åkesson; [2020]
    Nyckelord :Webrooming; showrooming; omnichannel; köpprocessen; FFF-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Den nya digitala köpprocessen - En kvantitativ uppsats om web- och showrooming ur millennials konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-16 Kurs: FEKH29, Examensarbete i Marknadsföring på Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 HP Författare: Emelie Jartelius, Therese Johansson och Johanna Åkesson Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Webrooming, showrooming, omnichannel, köpprocessen, FFF-modellen Syfte: Syftet med denna uppsats är att utforska hur digitala och fysiska klädbutiker samspelar för att bidra till teoriutveckling inom web- och showrooming. Metod: Uppsatsen utgår från en deduktiv ansats och är skriven med en kvantitativ forskningsstrategi och ur ett positivistiskt förhållningssätt. LÄS MER

  2. 2. Elevers digitala kompetens i kursen Marknadsföring

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Ann-Charlotte Ewerhard; [2020]
    Nyckelord :Bourdieu; digital kompetens; gymnasieskolan; marknadsföring; skolans digitalisering.;

    Sammanfattning : I Gy11 (Skolverket, 2011) under rubriken ”Gymnasieskolans uppdrag” står det att skolan ska bidra till att utveckla elevernas digitala kompetens. Syftet med denna uppsats är att studera om det existerar en samsyn bland lärare i företagsekonomi om vad digital kompetens i kursen Marknadsföring (100 poäng) innebär. LÄS MER

  3. 3. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Bytyci; Daniel Ostojic; Sasa Veljkovic; [2020]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Bilbranschen; B2B; Digital Marknadsföring; Organisatoriskt Inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER

  4. 4. ALGORITMISK INTERVENTION Om kulturarbetares arbete med Instagram

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linn Gustavsson; [2019-10-10]
    Nyckelord :digitalt arbete; kulturindustri; synlighetsarbete; algoritmer; Instagram; marknadsföring; kulturarbete; disciplin;

    Sammanfattning : The topic of this study is the introduction of social networking sites as an arena for personal advertising in the culture industries. Through a case study on cultural workers’ digital labour on Instagram, the study examines the ways in which a social networking site such as Instagram disciplines its users with regard to labour time as well as cultural production. LÄS MER

  5. 5. Customer Satisfaction in the Digital Era: Exploring How Digital Service Providers Can Leverage Pre-existing Customer Data

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Annie Hartman; Johanna Elming; [2019]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Digital Services; Big Data; Logistic Regression;

    Sammanfattning : This thesis reviews common methods and theories for measuring customer satisfaction for companies offering digitized services, with a focus on first movers. Specifically, it is investigated whether these theories are compatible with data-science models using preexisting company data. LÄS MER