Sökning: "konsumtion"

Visar resultat 1 - 5 av 1625 uppsatser innehållade ordet konsumtion.

  1. 1. Vad vet vi som konsumenter egentligen om probiotika? – En enkätstudie om probiotiska livsmedel och konsumenters medvetenhet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emil Gustafsschöld; Fabian Ruff; [2019-08-14]
    Nyckelord :Hälsopromotion; Hälsopåståenden; Konsumtion; Marknadsföring; Probiotika;

    Sammanfattning : Program: Hälsopromotion KostvetenskapNivå: GrundnivåHandledare: Mia PrimExaminator: Agneta SjöbergAntal sidor: 34Termin/år: Vt 2019.... LÄS MER

  2. 2. Granskning av svenska matkassar – en kvantitativ tvärsnittsstudie om fettinnehåll och fettkvalitet i relation till de Nordiska Näringsrekommendationerna.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Jennifer K. Sjögren; Matilda Lindblom; Sofia Nilsson; [2019-08-14]
    Nyckelord :Fett; fettkvalitet; mättat fett; energiintag; måltid; riskfaktor; matkassar; Nordiska Näringsrekommendationer;

    Sammanfattning : Program: Hälsopromotion KostvetenskapNivå: GrundnivåHandledare: Daniel ArvidssonExaminator: Agneta SjöbergAntal sidor: 30Termin/år: Vt2019.... LÄS MER

  3. 3. Varför äter ungdomar så lite frukt?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Rebecca Lundh; Isabella Vesala; [2019-08-12]
    Nyckelord :Attityder; Beteenden; Frukt; Fruktintag; Gymnasieelever; Hälsofrämjande; Theory of Planned Behaviour; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : Program: Hälsopromotionsprogrammet inr. KostvetenskapNivå: GrundnivåHandledare: Christina BergExaminator: Mia PrimAntal sidor: 32 (inklusive bilagor)Termin/år: Vt/2019... LÄS MER

  4. 4. Kommodifierad feminism - "inte fördelaktigt, men inte uteslutande problematiskt" - En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors meningsskapande av marknadsföring av feministiska budskap

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Katarina Curran; Louise Sandqvist; Ingrid Wikehult; [2019-07-01]
    Nyckelord :Ambivalens; autenticitet; feminism; kommersialisering; kommodifierad feminism; marknadsföring; meningsskapande; postfeminism; symbolisk konsumtion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att bidra till en djupare förståelse kring fenomenet kommodifierad feminism och unga kvinnliga feministers meningsskapande kring fenomenet.Teori: Meningsskapande, postfeminism, symbolisk konusmtion.Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisning inom dagligvaruhandeln: Hur har konsumenternas ökade intresse för hållbarhet avspeglats i redovisningen hos tre ledande matdistributörer i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Idmark; Johanna Berglundh; [2019-06-25]
    Nyckelord :Sustainability; hållbarhetsredovisning; konsumenter; dagligvaruhandeln; stakeholder perception; communication samt CONI-modellen.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Det allmänna intresset för hållbarhet har ökat under de senaste årenoch det ställs mer krav på företagen från deras intressenter än tidigare. Kraven innebär attföretagen ska redovisa sin påverkan på klimatet och hur de arbetar för att förhindra negativaexternaliteter. LÄS MER