Sökning: "Instagram"

Visar resultat 1 - 5 av 1111 uppsatser innehållade ordet Instagram.

  1. 1. LET’S BE FRIENDS - En fallstudie av Estrids kommunikation på Instagram och unga kvinnors uppfattning av den.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Bergman Asp; Anna Mases; [2021-03-04]
    Nyckelord :Autenticitet; Entification; Instagram; Kommunikation; Marknadsföring; Personlig marknadskommunikation; PR-strategi; Relationsskapande Sociala medier; Tolkning; Företag; Vänskap;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Estrids personliga och relationsskapandekommunikation på Instagram uppfattas av unga kvinnor.Teori: Studien använder sig av ett teoretiskt ramverk som består av teorier om tolkning,relatering, värderingar och social identifikation. LÄS MER

  2. 2. SPRING FÖR LIVET! - En kvantitativ studie kring kvinnors trygghet när de motionerar utomhus

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Felicia Donborn; Agnes Uddenstig; [2021-02-17]
    Nyckelord :kvinnor; motion; trygghet; otrygghet; rädsla; brott;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka kvinnors grad av trygghet när de motionerar utomhus, i vilkenutsträckning de begränsar sig samt om de använder sig av några eventuella strategier för att ökasin trygghet. Vidare undersöktes även vilka forskningsbaserade åtgärder i stadsplaneringen somskulle kunna få kvinnorna att känna sig mer trygga. LÄS MER

  3. 3. Perfekta och attraktiva kvinnor : En studie av influencers självpresentationer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Alice Mattisson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The amount of time Swedish people spend online is constantly increasing. Here,the conditions for self-presentation is drastically different from the physicalworld. Written text, along with pictures, videos and sound acts as a distancingmask between the user and their actions. LÄS MER

  4. 4. Det är logiskt att anpassa sig till logiken : En experimentell studie om hur nutida plattformars logik påverkar trovärdigheten hos SVT.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Tova Sundberg; [2021]
    Nyckelord :credibility; logic; platform; public service; SVT; trovärdighet; logik; plattform; public service; SVT;

    Sammanfattning : Det spelar ingen roll hur perfekt ett nyhetsmedie är i teorin om det inte konsumeras eller litas på av samhällets medborgare (Strömbäck et al., 2020). Tillit och trovärdighet gentemot medier, såväl kommersiella- som public service-drivna, är en grundförutsättning för ett demokratiskt samhälle. LÄS MER

  5. 5. The Impact of Social Movements in the Online Space : A Case Study on the Influence of the Fridays for Future Movement on the Dutch Online Climate Discourse, Based on a Selection of Instagram Posts

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Imran Gozukucuk; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER