Sökning: "influencer marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 319 uppsatser innehållade orden influencer marketing.

  1. 1. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida af Hällström; Max Forsberg; [2020-06-25]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Marknadsföring; Unga Kvinnor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram.Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer.Metod: Kvalitativ studie.Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-23]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Virtual Avatars, Virtual Influencers & Authenticity

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Victor Andersson; Tim Sobek; [2020-06-23]
    Nyckelord :Virtual avatars; Virtual Influencers; Authenticity; Digital Marketing; Influencer Marketing; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-16]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality 1;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Annie Alström; Lina Flysjö; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER