Sökning: "influencer marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 257 uppsatser innehållade orden influencer marketing.

  1. 1. Anledningar till att individer följer influencers - En studie utifrån ett marknadsföringspsykologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Magnusson; Johanna Marcusson; Hanna Hultemark; [2020]
    Nyckelord :Influencers; Sociala Bevis; Status; Personlighet; Självkänsla; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Anledningar till att individer följer influencers - en studie utifrån ett marknadsföringspsykologiskt perspektiv. Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i Marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hanna Hultemark, Johanna Marcusson & Amanda Magnusson Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Influencers, Sociala bevis, Status, Personlighet, Självkänsla Syfte: Syftet är att undersöka vilka av följande faktorer som påverkar att individer följer influencers; Sociala Bevis, Principen om knapphet, Status, En influencers personlighet. LÄS MER

  2. 2. Human branding within influencer marketing : isabella löwengrip as a human brand

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :shazia bahaduri; ronahi yesilgul; [2020]
    Nyckelord :Human brand; Influencer; Marketing; Isabella löwengrip;

    Sammanfattning : The aim of this case study is to understand the importance of human branding inInfluencer Marketing, (IM). The study will further be based on exploring andexamining the brand of a case study, Isabella Löwengrip. She has a broad audienceon social media and has been a role model for many for over a decade. LÄS MER

  3. 3. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Megan Borghede Gordon; Tinfou Nadia; Julia Sahlin Lahti; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER

  4. 4. Influencer-marknadsföring - En granskning av hur influencer-marknadsföring förhåller sig till marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Evelina Delsing; [2020]
    Nyckelord :Handelsrätt; Marknadsföringsrätt; Influencer-marknadsföring; Influencer; Dold reklam; Sociala Medier; Sändarangivelse; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As social media is increasingly integrated into our everyday lives and with the rise of so-called influencers, consumers are getting used to a new type of marketing. This type of marketing is often referred to as "influencer marketing" which is a collective term used to describe companies using influencers' to market various products and services via the influencer's social media platforms. LÄS MER

  5. 5. Betalt samarbete med… -En kvalitativ studie av hur influerare kommunicerar i marknadsförande inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Andreas Ekberg; [2020]
    Nyckelord :Authenticity; Influencer; Instagram; Marketing; Semiotics; Stereotypes;

    Sammanfattning : Influencer marketing is one of the fastest growing trends within marketing in Sweden. By using a semiotic analysis, this study aims to analyze how influencers communicate through sponsored posts on Instagram. Two posts each posted by six different influencers were selected for the study. LÄS MER