Sökning: "influencer marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 325 uppsatser innehållade orden influencer marketing.
1. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram.Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer.Metod: Kvalitativ studie.Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER
2. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
3. Virtual Avatars, Virtual Influencers & Authenticity
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
4. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
5. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER
