Sökning: "Influencer"

Visar resultat 1 - 5 av 347 uppsatser innehållade ordet Influencer.

  1. 1. Influencer-marknadsföring - En granskning av hur influencer-marknadsföring förhåller sig till marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Evelina Delsing; [2020]
    Nyckelord :Handelsrätt; Marknadsföringsrätt; Influencer-marknadsföring; Influencer; Dold reklam; Sociala Medier; Sändarangivelse; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As social media is increasingly integrated into our everyday lives and with the rise of so-called influencers, consumers are getting used to a new type of marketing. This type of marketing is often referred to as "influencer marketing" which is a collective term used to describe companies using influencers' to market various products and services via the influencer's social media platforms. LÄS MER

  2. 2. Internationalization through business models - a case study of Swedish cleantech firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Axel Erikson; Fredrik Rydqvist; [2019-08-08]
    Nyckelord :Business models; internationalization; international business models; Swedish cleantech; strategy;

    Sammanfattning : MSc in International Business and Trade.... LÄS MER

  3. 3. Finding the right influencer – An exploratory study within the beauty industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Elias Davidsson; Danial Ahmad; [2019-07-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Vem är den unga kvinnan på Instagram? En kvalitativ studie om hur unga kvinnor framställer sig, använder och organiserar sig på det sociala nätverket Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albina Elshani; Selma Kling; [2019-05-07]
    Nyckelord :Instagram; social identitet; self leadership; respektabilitet; uppmärksamhetssamhället;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna uppsats är att studera och analysera hur unga kvinnorarbetar med sin identitet och framställer sig själva på Instagram. Vi var särskilt intresserade av vilka konsekvenser de förhåller sig till, i relation till arbete och framtida profession. LÄS MER

  5. 5. A snap or a gram? - En kvalitativ intervjustudie om gymnasietjejers uppfattning kring influencers på Instagram och Snapchat.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Hermelin; Zhela Shtab; [2019-02-07]
    Nyckelord :influencers; instagram; snapchat; opinionsbildare; tvåstegshypotesen; användningsteorin; parasociala relationer; parasocial interconnectedness;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka gymnasietjejers uppfattningar kring influencers på sociala medieplattformarna Instagram och Snapchat. Studien ämnar även att undersöka om uppfattningarna skiljer sig åt på Instagram och Snapchat och varför. LÄS MER