Sökning: "influencer"
Visar resultat 1 - 5 av 454 uppsatser innehållade ordet influencer.
1. RÄTTEN ATT FÅ TA PLATS - En kvalitativ intervjustudie om svenska kroppsaktivisters syn på kroppsaktivism
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur de som är aktiva inom kroppsaktivismen självauppfattar rörelsen, vad de har för erfarenheter av den, samt hur de använder medier föratt bedriva den.Teori: Participatory culture, digital aktivism, digital feminism, counterpublicsMetod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Intervjuer med fem personer aktiva inom kroppsaktivismenResultat: Resultatet visade att det saknas samstämmighet kring vad begreppen kroppsaktivismrespektive fettaktivism innebär och hur de bör användas. LÄS MER
2. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram.Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer.Metod: Kvalitativ studie.Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER
3. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
4. Virtual Avatars, Virtual Influencers & Authenticity
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
5. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
