Sökning: "advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 1610 uppsatser innehållade ordet advertising.
1. Enamelled steel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Steneby - Institutionen för Konsthantverk och DesignSammanfattning : This exam project is about a material that developed with the rise of the industrial revolution, became almost obsolete in recent decades, and that I now use in the field of applied art, craft, and design.Enamelled steel is a material mostly known for its use in domestic kitchenware and colourful road and advertising signs. LÄS MER
2. The Brand Implications of Green Demarketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : A significant part of the marketing profession consists of stimulating and expanding the demand for products and services. However, as society’s level of consumption increases at the same time as our resources decrease, the marketer’s role faces an inevitable change if the global environmental goals are to be achieved. LÄS MER
3. Svensk reklam vs. den svenska befolkningen : En kvantitativ och kvalitativ analys av icke-vita karaktärers representation i svensk tv-reklam
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande uppsats är en studie i hur svensk reklam representerar icke-vita respektive vita karaktärer. Internationella studier har visat på att det finns stora brister i hur icke-vita representeras i reklamsammanhang medan det gjorts få liknande studier i Sverige. LÄS MER
4. Detta är en annons
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : The experience of reading the news online has changed significantly for consumers in recent years. So-called native advertising has seen an increase which has resulted that the line between marketing and journalism has become blurred for a lot of people. LÄS MER
5. Myten om gråzonen : En kvalitativ innehållsanalys av kulturell varumärkeskommunikation i samband med opinionsrörelsen Black Lives Matter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur västerländska företag har konstruerat sin varumärkeskommunikation i samband med Black Lives Matter-rörelsen. Utifrån ett teoretiskt ramverk baserat på semiotik, visuell retorik och postkolonialism granskar studien retoriska strategier i reklamfilmer för att utläsa de myter företagen kommunicerar. LÄS MER
