Sökning: "advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 1647 uppsatser innehållade ordet advertising.

  1. 1. FOOD COMMERCIALS AND GENDER. A Comparative Analysis of Gender-role Portrayal in Swedish and Japanese Food Commercials

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Niklas Sjöberg; [2021-06-15]
    Nyckelord :japanska; SIK; gender; Sweden; advertising; cross-culture; cooking;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate Swedish gender role stereotypes in advertising by analysing 82 different Swedish video commercials of the product category food and cooking and then conducting a cross-cultural comparison of earlier data from Japanese commercials. The commercials are categorised based on the setting that it takes place in, and examples of appearing roles and gender portrayals are described. LÄS MER

  2. 2. Enamelled steel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Steneby - Institutionen för Konsthantverk och Design

    Författare :Johannes Postlmayr; [2021-01-05]
    Nyckelord :Enamelled Steel; Glass on metal; Enamel; Emaille; Emalj; Enamelware; Kitchenware; Householdware; Hollowware; Public health; Lead-poisoning; Industrial Revolution; Design; Functionalism; Gestaltung; Gestaltning; Contemporary Sculpture; Applied craft; Object art; CAD; CNC water-jet cutting; Augmented reality;

    Sammanfattning : This exam project is about a material that developed with the rise of the industrial revolution, became almost obsolete in recent decades, and that I now use in the field of applied art, craft, and design.Enamelled steel is a material mostly known for its use in domestic kitchenware and colourful road and advertising signs. LÄS MER

  3. 3. Facebook and the Circulation of Capital: The Rentier Supply Chain of Social Media Marketing

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Axel Sievers; [2021]
    Nyckelord :Digital Platforms; Digital Space; Facebook; Global Inequality Chains; Political Economy; Rentier Capitalism; Social Media; Supply Chain; Value Theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digital space is a novel form of spatial expression which have been core to the business model of some of the largest firms within the 21st century. Mobilizing tools from geographical political economy, Facebook and the core function of its digital space is critically analyzed, along with how value is distributed along the advertising supply chain. LÄS MER

  4. 4. En studie av hur en webbapplikation för annonsering av konsultuppdrag till studenter kan implementeras för att uppfattas som användbar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Åström; Albin Öberg; Alice Elkjaer; Fredrik Olsson; Hannes Bengtsson Malmborg; Madeleine Jacobson; Oscar Schwartz-Blicke; Viktor Storsved; [2021]
    Nyckelord :Usability; Design; Single page application; Web design; Visual design; Web application; Web development; HTML; CSS; JavaScript; Python; AJAX; FLASK; Templates; JWT; Job search; Job; Work; efficiency; navigation; satisfaction; expediency; TDDD83; Användbarhet; Användbar; Design; Webbutveckling; HTML; CSS; JavaScript; Python; AJAX; FLASK; Templates; JWT; Jobbsökningssida; Jobbsökning; Jobb; Arbete; Plattform; Webbapplikation; Effektivitet; Effektivt; Navigerbarhet; Ändamålsenlighet; Tillfredsställelse; TDDD83;

    Sammanfattning : Studentkonsultprojekt gör det möjligt för studenter att applicera sin kunskap i näringslivet samtidigt som det blir mindre kostsamt för företagen att anlita konsulter. Då jobbsökande via internet blir allt vanligare finns det ett behov av en webbapplikation för konsultuppdrag som kopplar samman studenter och företag. LÄS MER

  5. 5. Är nakenhet ett måste? : En studie om mottagarnas åsikt om könsnormativ vs könsneutral parfymreklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Anna Envall; Jessica Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :gender theory; gender norms; marketing; feminism; genusteori; könsnormer; marknadsföring; feminism;

    Sammanfattning : Nakenhet och sexuella anspelningar är något som drar till sig vår uppmärksamhet. Genom historien går det att se tydliga skillnader i hur detta faktum skiljer sig mellan män och kvinnor i reklam. LÄS MER