Sökning: "sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 3418 uppsatser innehållade orden sociala medier.

  1. 1. #BuyNowPayL8r -The Influence of Social Media on Consumer Credit Behavior

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Henrik Lättman; Anton Rosdahl; [2020-07-03]
    Nyckelord :social media; consumer credit; indebtedness; behavioral economics; time preferences; social comparison; relative- income and consumption; normative perceptions; envy;

    Sammanfattning : Amplified by the introduction of the smartphone, which is now integrated in nearly every aspect of daily life, consumer credit-financed purchases are more accessible than ever and can now be spontaneously made in a matter of minutes. The aim of this thesis is to investigate the relationship between various financial decisions and time spent on social media (SMT). LÄS MER

  2. 2. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hülphers; Lisa Öberg; [2020-07-01]
    Nyckelord :supply chain management; supply chain; modebranschen; lyxmarknad; massmarknad;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabbspridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen ären bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender harkonsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER

  3. 3. Makt och mening med mobilen En kvalitativ studie om hur sociala medier påverkar konsumtionsbeteenden.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Hasbo; Josefin Arhusiander; Helen Nobakht; [2020-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. FACEBOOK – HÄR SNACKAR VI POLITIK - En jämförande studie av riksdagspartiernas användning av Facebook i valrörelser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Blomdahl; Elias Källén; Peter Lindqvist; [2020-06-25]
    Nyckelord :Facebook; politisk kommunikation; riksdagsval; sociala medier; valkampanj;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur svenska politiska partier har använt sig av Facebook under de två senaste riksdagsvalen för att kommunicera med mottagarna.Teori: Studier i politisk kommunikation på sociala medier, nätverkslogik och dagordningsteorinMetod: Kvantitativ innehållsanalysMaterial: 1085 inlägg som riksdagspartierna publicerade på Facebook under månaden innan riksdagsvalen 2014 och 2018Resultat: Undersökningen visade att riksdagspartierna har förändrat sin kommunikation på Facebook i flera avseenden mellan valrörelserna 2014 och 2018. LÄS MER

  5. 5. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida af Hällström; Max Forsberg; [2020-06-25]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Marknadsföring; Unga Kvinnor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram.Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer.Metod: Kvalitativ studie.Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER