Sökning: "loyalty"
Visar resultat 1 - 5 av 1687 uppsatser innehållade ordet loyalty.
1. The Relationship Status between Flexibility & Loyalty: 'It's Complicated' - Examining the Flexibility of European Integration and Enhanced Cooperation
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : This thesis examines the ever-evolving landscape of European integration, focusing on differentiation in the shape of enhanced cooperation and flexibility in relation to loyalty. The principle of loyalty, a cornerstone of the European Union, is analysed in the light of differentiated integration, explicitly focusing on enhanced cooperation. LÄS MER
2. The Interrelation of Punitiveness, Morality, and Socio-demographics
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This study explores the relationship between morality (in the form of the moral foundations theory) and punitiveness. Specifically, the aim of the study is to replicate earlier findings of Silver and Silver (2017), who found a positive correlation between the moral valuing of authority, loyalty, and purity (labelled together as the binding foundations), and punitiveness. LÄS MER
3. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER
4. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER
5. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER