Sökning: "guerrilla advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden guerrilla advertising.

  1. 1. European and Asian Customers Perceptiveness Towards Guerrilla Marketing

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marika Vasileva; Ruth Angelina; [2017]
    Nyckelord :Guerrilla Marketing; Interpretation; Perception; Cross-Cultural Marketing; Cross Culture Customer; Advertising; Alternative Marketing;

    Sammanfattning : Guerrilla marketing is becoming more and more popular as an advertising method in the recent decade, but yet very little is known about the effect of this unconventional marketing method. It is not very clear how different markets (nationalities) will react and interpret messages hidden into particular guerrilla marketing campaign. LÄS MER

  2. 2. Gerillakampanjer – karakteristika och reklambyråns arbetssätt : En djupintervjuundersökning med särskilt fokus på visuella gerillakampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Maria Arvidsson; Julia Perander; [2014]
    Nyckelord :advertising agency; definition; guerrilla marketing; guerrilla campaign; characteristics; visual communication; working process; arbetssätt; definition; gerillamarknadsföring; gerillakampanj; karaktärsdrag; reklambyrå; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att genom semistrukturerade djupintervjuer, med särskild fokus på visuella gerillakampanjer, kartlägga de av byråerna benämnda karaktärsdragen för gerillakampanjer samt byråernas arbetssätt för dessa kampanjer.Fem semistrukturerade djupintervjuer genomfördes på respektive respondents arbetsplats utvalda genom ett kombinerat strategiskt och bekvämlighetsurval. LÄS MER

  3. 3. Företags upplevelser av gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Henrik Melin; Martin Ejresjö; [2014]
    Nyckelord :gerillamarknadsföring; upplevelse;

    Sammanfattning : Vi lever i en värld där möjligheten för marknadsförare att nå konsumenter aldrig varit större och dagligen utsätts svenska konsumenter för cirka 1 500 reklambudskap. Att det blivit lättare att nå ut för marknadsförare har därmed också bidragit till att det blivit svårare att nå fram med sitt budskap än det varit förut. LÄS MER

  4. 4. Gerillamarknadsföring - Ett lojalt verktyg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Olivia Nilsson; Amanda Rosengren; [2014]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; word of mouth; reaktioner; kundlojalitet; Science General;

    Sammanfattning : Konsumenter utsätts dagligen för reklam i form av traditionell masskommunikation, så frekvent att de knappt lägger märke till den överhuvudtaget. Spelreglerna för verksam och lönsam marknadsföring har idag omskrivits och därmed har effektiviteten hos traditionell marknadsföring minskat med tiden. LÄS MER

  5. 5. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER