Sökning: "kommunikation teori"

Visar resultat 1 - 5 av 2240 uppsatser innehållade orden kommunikation teori.

  1. 1. FÖRSKOLLÄRARES FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR PLANERING OCH UNDERVISNING I FÖRSKOLAN

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Jenny Mork; [2021-09-30]
    Nyckelord :Förskola; planering; undervisning; förutsättningar; förskollärare;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärare beskriver ochplanerar undervisning, samt vilka förutsättningar de har för planering och vilkakonsekvenser det får för undervisningen.Teori: Den teoretiska inramningen i denna undersökning är Bernsteins pedagogiska teori(Bernstein, 2000). LÄS MER

  2. 2. “MAN VILL JU BYGGA UPP ETT SAMHÄLLE DÄR KVINNORS KROPP INTE ÄR NÅGOT SOM GÅR ATT KÖPA, MEN SEN FORTSÄTTER DE GÖRA DET MER NORMALT ATT SÄLJA BILDER AV SIN KROPP” - En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors resonemang kring OnlyFans-främjande innehåll i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Katarina Bergroth; [2021-09-30]
    Nyckelord :OnlyFans; femininitet; autenticitet; intimitet; normativ femininitet; användargenererad pornografi; pornografi; relationsskapande i sociala medier.;

    Sammanfattning : Syfte: Att analysera hur svenska kvinnor inom åldrarna 18-24 resonerar kring OnlyFans-främjande innehåll som kvinnliga OnlyFans-kreatörer förmedlar via sina andra sociala medie-kanaler.Teori: Normativ femininitet, Relationsskapande i sociala medier.Metod: Kvalitativa intervjustudier med exempel-material. LÄS MER

  3. 3. Den jämställda, icke-diskriminerade förskolan och dess pedagogiska ledare En kvalitativ intervjustudie om rektorers tal om och konstruktioner av arbete med jämställdhet och likabehandling i förskolan

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Matilda Strand; [2021-09-23]
    Nyckelord :arbete med jämställdhet; Likabehandling; plan mot diskriminering och kränkande behandling; Förskola;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med föreliggande studie är att granska rektorers tal om och konstruktioner av jämställdhet och likabehandling, det utförda praktiska arbetet samt vilka likheter och skillnader som blev synliga i dessa utsagor för att få syn på återkommande representationer av problem.Teori: Det teoretiska ramverk som omgärdar studiens är feministisk poststrukturalism, intersektionalitet och diskursanalys med fokus på makt och språket som handlande verktyg. LÄS MER

  4. 4. Varumärkets digitala framträdande

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistikoch vetenskapsteori

    Författare :Damir Skajko; [2021-09-10]
    Nyckelord :Volvo; Marknadsföring; varumärkesidentitet; kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar sig även i att belysa hur marknadsföringen och framställningen av varumärkesidentiteterna fungerar som strategisk kommunikation. LÄS MER

  5. 5. BERÄTTELSEN OM OATLY - Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nadja Håkansson; Alba Montheli; Ida Turos; [2021-09-08]
    Nyckelord :Storytelling; Oatly; strategisk kommunikation; varumärke; retorik; humor; metakommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att undersöka på vilka sätt företaget Oatly använder sig av storytelling i sin audiovisuella kommunikation samt vilken övergripandekärnberättelse om företaget som skapas. Studien ämnar också att svara på huruvida Oatlys användning av storytelling kan betraktas som ett retoriskt och strategiskt kommunikationsverktyg i företagetsmarknadskommunikation. LÄS MER