Sökning: "Företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 6051 uppsatser innehållade ordet Företagsekonomi.

  1. 1. Hyresgästens möjlighet till boende vid en omfattande renovering : En kvalitativ studie om hur bostadsbolags sociala ansvar påverkar hyresgästens möjlighet till boende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jonathan Gustafsson; Kim Luu; [2022]
    Nyckelord :Social sustainability; sustainable renovation; rental renovation; million homes programme; economic profitablity; Social hållbarhet; hållbar renovering; bostadsrenovering; miljonprogram; ekonomisk lönsamhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hyresgästens möjlighet till boende vid en omfattande renovering.Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi – inriktning: hur bostadsbolags värderar hyresgästers möjlighet till boende efter en omfattande renovering, 15 HP. LÄS MER

  2. 2. Needed and wanted? The effects of Green Marketing on Customer Satisfaction in the hotel industry.2.12.0.0 : 2.12.0.0

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maike Strube; [2022]
    Nyckelord :Green Marketing; Customer Satisfaction; Hotel Industry;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze if green marketing influences customer satisfaction significantly in the hotel industry in Umeå. Several green practices are tested to create an overall picture of the behavior on the market. These are Water Conservation, Energy Conservation, Waste Management, Food Management and Labeling. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan ESG-betyg och prestation : En kvantitativ studie med 199 företag inom banksektorn i Australien, Storbritannien, USA samt EU-länderna.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sabina Berg; Gustaf Halvardsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability reporting; CSR; ESG-score; E-score; S-score; G-score; performance; Hållbarhetsrapportering; CSR; ESG-betyg; E-betyg; S-betyg; G-betyg; prestation;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan ESG-betyg och prestation. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Sabina Berg och Gustaf Halvardsson  Handledare: Jan Svanberg  Datum: 2022 – januari Syfte: I och med att hållbarhetsrapportering hamnat alltmer i fokus hos företag och intressenter, har ett växande intresse uppkommit gällande denna rapporterings påverkan på företags prestation. LÄS MER

  5. 5. Impact of Covid-19 on Retail Strategies Adopted by Grocery Stores in Sweden​

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jonas Zabarauskas; Amal Hagi; [2022]
    Nyckelord :Retail Strategies;

    Sammanfattning : .... LÄS MER