Sökning: "attityder"

Visar resultat 1 - 5 av 6599 uppsatser innehållade ordet attityder.

  1. 1. INFLUENCER MARKETING: Inspiration och rekommendation eller manipulation och överkonsumtion? - En kvantitativ studie om attityder till influencer marketing på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Nylander; Ella Forssling; Johanna Ardevall; [2022-02-24]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer; Sociala medier; Instagram; Reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenska, unga kvinnors attityder till reklam på Instagram med fokus på influencer marketing. Teori: Persuasion Knowledge Model, Social Influence Theory Metod: Surveyundersökning Material: Instagraminlägg från influencers och företag, svar från surveyundersökning som riktar sig till svenska kvinnor i åldrarna 16-25 år. LÄS MER

  2. 2. Volvo Pentas framtida konsument En studie om konsumenters attityder mot och upplevelser av Volvo Penta

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patricia Bengtsson; Ebba Lind; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. “Men vi har ju en policy!” En kvalitativ fallstudie av anställdas upplevelser av ett medieföretags interna jämställdhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Bågenholm; Helén Elofsson; [2022-02-16]
    Nyckelord :jämställdhet; mångfald; intersektionalitet; policy; implementering; diskrepans;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats utgår från en kvalitativ studie där anställdas uppfattningar och upplevelser av jämställdhet har undersökts inom ett medieföretag i Göteborg. Författarna har utgått från en abduktiv ansats och gjort en tematisk analys av insamlad data. LÄS MER

  4. 4. Den onlinebaserade dagligvaruhandeln En kvalitativ studie om generationers attityder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Hansson; Kevin Skoglund; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Investigating the relationship between economic preferences and attitudes towards vaccination against COVID-19.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Rasmus Eriksson; [2022-02-14]
    Nyckelord :COVID-19; attitudes towards vaccination; vaccination willingness; economic preferences; risk preferences; risk aversion; ambiguity preferences; ambiguity aversion; other regarding preferences; altruism; freeriding; conditional cooperation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the relationship between economic preferences and attitudes towards vaccination against COVID-19. These relationships are important to explore in order to design correct and effective vaccination policies that can increase vaccination willingness and decrease vaccination hesitancy. LÄS MER