Sökning: "helpdesk"

Visar resultat 16 - 17 av 17 uppsatser innehållade ordet helpdesk.

  1. 16. Dolda användarkostnader vid datoranvändning

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Tobias Törngren; [2004]
    Nyckelord :support; survey; helpdesk; computers; indirect costs; hidden costs; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : When calculating how much it costs to provide a user with a computer it is easy to focus on initial costs for hardware and software, costs for education and costs for providing some kind of support service for the users. It is easy to forget about hidden costs, as time when the user tries to solve computer related problems by his own or when the user gets help from a colleague, and even harder to estimate how big they are. LÄS MER

  2. 17. Helpdesk ur ett kunskapsperspektiv

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Sandra Magnusson; Emelie Hellborg; [2001]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats belyser ett antal organisatoriska faktorer som påverkar kunskap, lärande ochKnowledge Management i en helpdeskmiljö. Den tar också upp teorier kring lärande organisationeroch kunskapsföretag. LÄS MER