Sökning: "helpdesk"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade ordet helpdesk.

  1. 6. Faktorer som påverkar effektivitet och kvalitet vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mattias Hallin; [2013-09-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vid en IT-outsourcing finns det många faktorer som påverkar hur effektivitet och kvalitet utvecklas i den outsourcade verksamheten. Uppsatsens syfte är att identifiera dessa faktorer genom en fallstudie inom ett globalt företag som är missnöjd med effektiviteten och kvaliteten i sin outsourcade helpdesk verksamhet. LÄS MER

  2. 7. How to develop an administration tool to fit first-time user who lack expertise knowledge

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Samir Chaabi; Marcus Engberg; [2013]
    Nyckelord :user-interface; design; prototype; administration tool; ikea; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to develop an administration tool that will be used by a helpdesk in IKEA IT. The helpdesk members have a lot of responsibilities and have to perform various tasks on a daily basis, thus the goal is to develop an administration tool that has an interface which allows a helpdesk member to perform basic tasks without needing any prior education or experience of the tool. LÄS MER

  3. 8. Facebook – en plattform för relationsmarknadsföring? : Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erika Illerbrand; Linnea Granberg; [2012]
    Nyckelord :Facebook. Relationship marketing. Customer dialog. Word – of- mouth. Relationship; Facebook; relationsmarknadsföring; kunddialog; word- of- mouth; relation;

    Sammanfattning : Titel: Facebook - en plattform i relationsmarknadsföring? – Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring. Nivå: C- uppsats i Företagsekonomi Författare: Linnea Granberg, Erika Illerbrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012 maj Syfte: Syftet med undersökningen är att kartlägga hur resesamordnare använder Facebook i sin relationsmarknadsföring. LÄS MER

  4. 9. Affärsnytta med en aktiv och mätbar systemförvaltning : En fallstudie om supportens bidrag till en proaktiv förvaltning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anton Holmlund; Per Widehammar; [2009]
    Nyckelord :Systemförvaltning; Affärsnytta; Mätbarhet; Proaktiv förvaltning; Support;

    Sammanfattning : Vikten av en väl fungerande systemförvaltning har länge försummats hos många företag då devarit tillfredställda med att IT-systemen endast fungerar. På senare tid har det fokuserats alltmer på systemförvaltningens roll i företagen, mycket på grund av kostnaden och insikten i vadsom går att uppnå med en aktiv förvaltning av sina IT-system. LÄS MER

  5. 10. Automatisk FAQ med Latent Semantisk Analys

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Patrik Larsson; [2009]
    Nyckelord :NLP; Vektorrumsmodeller; Latent Semantisk Analys; Qua- lity Threshold Clustering; KNN; Rouge; HelpDesk; Information Retri- eval;

    Sammanfattning : I denna uppsats presenteras teknik för att automatiskt besvara frågor skrivna i naturligt språk, givet att man har tillgång till en samling tidigare ställda frågor och deras respektive svar. Jag bygger ett prototypsystem som utgår från en databas med epost-konversationer från HP Help Desk. LÄS MER