Sökning: "helpdesk"
Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade ordet helpdesk.
6. Faktorer som påverkar effektivitet och kvalitet vid outsourcing
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Vid en IT-outsourcing finns det många faktorer som påverkar hur effektivitet och kvalitet utvecklas i den outsourcade verksamheten. Uppsatsens syfte är att identifiera dessa faktorer genom en fallstudie inom ett globalt företag som är missnöjd med effektiviteten och kvaliteten i sin outsourcade helpdesk verksamhet. LÄS MER
7. How to develop an administration tool to fit first-time user who lack expertise knowledge
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to develop an administration tool that will be used by a helpdesk in IKEA IT. The helpdesk members have a lot of responsibilities and have to perform various tasks on a daily basis, thus the goal is to develop an administration tool that has an interface which allows a helpdesk member to perform basic tasks without needing any prior education or experience of the tool. LÄS MER
8. Facebook – en plattform för relationsmarknadsföring? : Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Facebook - en plattform i relationsmarknadsföring? – Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring. Nivå: C- uppsats i Företagsekonomi Författare: Linnea Granberg, Erika Illerbrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012 maj Syfte: Syftet med undersökningen är att kartlägga hur resesamordnare använder Facebook i sin relationsmarknadsföring. LÄS MER
9. Affärsnytta med en aktiv och mätbar systemförvaltning : En fallstudie om supportens bidrag till en proaktiv förvaltning
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Vikten av en väl fungerande systemförvaltning har länge försummats hos många företag då devarit tillfredställda med att IT-systemen endast fungerar. På senare tid har det fokuserats alltmer på systemförvaltningens roll i företagen, mycket på grund av kostnaden och insikten i vadsom går att uppnå med en aktiv förvaltning av sina IT-system. LÄS MER
10. Automatisk FAQ med Latent Semantisk Analys
Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : I denna uppsats presenteras teknik för att automatiskt besvara frågor skrivna i naturligt språk, givet att man har tillgång till en samling tidigare ställda frågor och deras respektive svar. Jag bygger ett prototypsystem som utgår från en databas med epost-konversationer från HP Help Desk. LÄS MER