Sökning: "Facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 2115 uppsatser innehållade ordet Facebook.

  1. 1. Ansvar och urval - En kvantitativ studie av SVT Nyheter Västs urval av nyheter från landsbygd, turistort och kranskommun jämfört med Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mirjam Blomkvist; Saga Örnberg; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is an analysis of SVT Nyheter Väst ́s news selection. Previous research shows that the media coverage in Sweden is becoming more concentrated to bigger cities. As a result, smaller municipalities and the countryside risk to suffer the consequences of insufficient information about their own community. LÄS MER

  2. 2. Kvinnors konversationer på Facebook om förlossningsförberedelser.

    Magister-uppsats,

    Författare :Therese Edberg; Susanne Karlsson; [2020-01-30]
    Nyckelord :förlossningsförberedelser; information; stöd; graviditet; internet;

    Sammanfattning : Background: Throughout pregnancy, women need support from both midwives and otherpeople around them. In Sweden, the pregnant woman is supported by the maternal health carewhere checks and preparations are made prior to childbirth, according to a predeterminedprogram. LÄS MER

  3. 3. ”Jag ville bara att någon skulle hålla mig i handen en stund” - Kvinnors upplevelse av telefonkontakt med koordinerande barnmorska inför kommande förlossning

    Magister-uppsats,

    Författare :Lisa Elmby; Anna Löfgren; [2020-01-30]
    Nyckelord :förlossning; kvalitativ innehållsanalys; kvinnor; telefonkontakt; upplevelse;

    Sammanfattning : Background: Women in Sweden are asked to contact the coordinating midwife beforearrival to the labour ward. The women’s needs in the first telephone contact are individualand the coordinators approach is central and the aim is therefore to achieve a caringconversation where both the coordinator and the woman can feel satisfaction. LÄS MER

  4. 4. PICTURES AT AN ELECTION A visual semiotic analysis of Swedish political parties’ visual communication in the 2018 election

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Axel Karlsson; [2020-01-27]
    Nyckelord :Sweden; political communication; visual communication; political parties; visual semiotics; election posters; Facebook; social media;

    Sammanfattning : The following thesis utilizes visual social semiotic analysis in order to investigate the usage of images by Swedish political parties during the election campaign to the Swedish Riksdag of 2018. Visual semiotics is used to identify the themes and the visual methodology used in images in election posters before comparing these to posts made by the parties on Facebook the week preceding the election in 2018 in order to ascertain whether there were differences in said themes and methodology in the posters compared to the Facebook posts or not. LÄS MER

  5. 5. En kvalitativ studie om högstadielärares attityder till grannspråksundervisning i ämnet svenska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Amanda Oscarsson; [2020]
    Nyckelord :Swedish teacher; Secondary school; Teaching of the Nordic languages; Attitude; Social psychological perspective; Svensklärare; högstadiet; grannspråk; grannspråksundervisning; attityd; socialpsykologiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka svensklärares attityder till grannspråksundervisning på högstadiet. Studien utgick från ett socialpsykologiskt perspektiv där begreppet attityd är centralt, och en kvalitativ analys utfördes med hjälp av ett frågeformulär. LÄS MER