Sökning: "Facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 1885 uppsatser innehållade ordet Facebook.

  1. 1. ATT KÄMPA I DET TYSTA FASTÄN DET ALDRIG ÄR TYST En enkätundersökning om vuxnas erfarenheter av att söka vård för tinnitus via vårdcentral

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Malin Karlberg; Malin Palmblad; [2019-06-14]
    Nyckelord :Tinnitus; Vårdcentral; Tinnitusvård; Patienter; Upplevelse; Bemötande; Enkät; Primary Care Unit; Tinnitus healthcare; Patients; Experiences; Treatment; Survey;

    Sammanfattning : Background: There are large variations in access to different interventions for individualswith tinnitus in Sweden. Several international studies indicate that patients seeking care fortinnitus are often dissatisfied with the treatment provided by healthcare providers. LÄS MER

  2. 2. VILKEN ROLL SPELAR LOKALA FACEBOOKGRUPPER FÖR TILLIT?- En kvantitativ studie om lokala Facebookgrupper, etnisk mångfald och mellanmänsklig tillit

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :David Lundin; [2019-02-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the discussion regarding the consequences of immigration there is a debate whether ethnic diversity undermines the social cohesion of a community and studies have shown that social trust erodes as ethnic diversity increases. The theories of contact and conflict have been applied to interpret the empirical evidence found. LÄS MER

  3. 3. Memkrigen - Politiska mem som retoriskt vapen på Facebook i Sverige

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Kieri; [2019-02-07]
    Nyckelord :MEM; ALTERNATIVHÖGER; POLITISK KOMMUNIKATION; RETORIKANALYS; RIKSDAGSVAL;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka retoriken i politiska mem i en svensk kontext. Teori: Shifmans mem, Jenkins modes, deltagarkultur och retoriken.Metod: Retorikanalys för visuella budskap.Material: 254 mem publicerade på Facebook-sidorna Politiskt Inkorrekt och Panikfakta, från månaden fram till valdagen 2018. LÄS MER

  4. 4. SKAPA ENGAGEMANG PÅ SOCIALA MEDIER : Hur man fångar en användares genuina intresse

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik; Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Marcus Niemi; Gustav Mårtensson; [2019]
    Nyckelord :Reklam; marknadsföring; engagemang; social medier;

    Sammanfattning : While social media continues to grow, we are seeing more and more companies trying to adapt to the new platforms. As a constantly evolving marketspace finding the best way to spread information is not as clear cut as it used to be. LÄS MER

  5. 5. Effektivare avisering av paket

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Mattias Bondestad; [2019]
    Nyckelord :Logistics; Notification; Effectiveness; Logistik; Avisering; Effektivitet;

    Sammanfattning : DHL Parcel har en gammal modell för avisering till sina kunder. Syftet med uppdraget var därför att undersöka hur nya eller alternativa metoder för aviseringar kan användas i en ny modell. Den nya modellen ska vara tillförlitlig och lönsam. LÄS MER