Sökning: "multimedia and study"
Visar resultat 1 - 5 av 156 uppsatser innehållade orden multimedia and study.
1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER
2. Collaborative Learning in an Immersive Virtual Environment: The Effects of Context and Retrieval Practice
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The accessibility of Virtual Reality (VR) enables the investigation of desirable difficulties originating from memory research with increased ecological validity. The two desirable difficulties include contextual variation and retrieval practice. LÄS MER
3. Incidental Vocabulary Learning in EFL Through Reading, Listening, and Watching
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Incidental vocabulary learning is a form of acquiring new words without having a specific intention in the acquisition, and it can occur in or out of the educational frame (Hatami, 2017). In the digital age, incidental vocabulary acquisition is increased as learners encounter and assimilate new words through different online platforms and technological tools. LÄS MER
4. Multimodalitet i Eurovision Song Contest : Hur en publik bedömer ett musikframträdande på tv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Since its debut 1956 Eurovision Song Contest has been a live televised music competition. Over several decades the contest has evolved and with modern technology the contest is about more than just the musical aspects. There are now many more factors to consider while watching and judging the competing acts. LÄS MER
5. Semiotiska modaliteter i engelskundervisning : en analys av lärare och läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The following study aims to examine how multimodal texts are used in English as a foreign language education in a Swedish school. It explores both how multimodal texts occur in learning materials as well as how teachers could use these learning materials when teaching their pupils. LÄS MER