Sökning: "stöd system"
Visar resultat 1 - 5 av 1039 uppsatser innehållade orden stöd system.
1. Vården som ges till kvinnor med bröstabscess postpartum – en journalgranskning
Magister-uppsats,Sammanfattning : Background: A breast abscess is a inflammatory condition that affects 0.1 - 0.4% women postpartum each year in Sweden. The treatment is performed with a needle puncture or drainage based on the size of the abscess determined by ultrasound. LÄS MER
2. Skattning av kommunikativ förmåga hos vuxna brukare på daglig verksamhet : En pilotstudie av ett klassifikationssystem för personal och närstående
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi; Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Communication difficulties are common in individuals with different types of disabilities. Hence, many may need Augmentative and Alternative Communication (AAC) to be able to communicate. LÄS MER
3. Utbildning för slutanvändare : En fallstudie om utbildningen som gavs till anställda på Akademiska sjukhuset inför införandet av Cosmic R8.1
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : I samband med att Akademiska sjukhuset bytte ut sitt journalsystem till Cosmic R8.1 gavs utbildningar i det nya systemet till de anställda. LÄS MER
4. Vem ska ge mig stöd, uppmuntran och kärlek? : En litteraturstudie om att leva i en parrelation med någon som har Alzheimers sjukdom
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV); Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Alzheimers är den fjärde vanligaste dödsorsaken i Sverige och kallas även för de anhörigas sjukdom. Sjukdomen har stor påverkan på livet och vardagen både för den drabbade och för de anhöriga. Syfte: Syftet var att belysa en partners upplevelse av att leva i en parrelation med en person som har Alzheimers sjukdom. LÄS MER
5. Specialpedagogen, en brobyggare? En kvalitativ studie om hur specialpedagogen kan bidra till att främja framgångsfaktorer i övergångsprocessen från förskola till förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur specialpedagogen kan bidra till att främja framgångsfaktorer i övergångsprocessen från förskola till förskoleklass genom att ta del av skolledares och pedagogers uppfattningar om specialpedagogens roll samt undersöka hur deras uppfattningar förhåller sig till styrdokument och specialpedagogens examensordning. Studien utgår från ett systemteoretiskt perspektiv. LÄS MER
