Sökning: "helpdesk"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet helpdesk.

  1. 11. En studie i användandet av Single Sign-On inom offentlig sektor

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Fredrik Ahlborg; Johnny Hålsjö; [2008-06-30]
    Nyckelord :användarhantering; centraliserad; decentraliserad; offentlig sektor; Single Sign-On;

    Sammanfattning : Idag använder verksamheter sig av en mängd olika applikationer och system. Dessa kräver olika typer av behörighet, beroende på vilken befattning användaren innehar i verksamheten. Det traditionella sättet för att autentisera sig i dessa system är att använda sig av användarnamn och lösenord. LÄS MER

  2. 12. En studie i användandet av Single Sign-On inom offentlig sektor

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Fredrik Ahlborg; Johnny Hålsjö; [2008-06-30]
    Nyckelord :användarhantering; centraliserad; decentraliserad; offentlig sektor; Single Sign-On;

    Sammanfattning : Idag använder verksamheter sig av en mängd olika applikationer och system. Dessa kräver olika typer av behörighet, beroende på vilken befattning användaren innehar i verksamheten. Det traditionella sättet för att autentisera sig i dessa system är att använda sig av användarnamn och lösenord. LÄS MER

  3. 13. Utveckling av webbapplikation för informationshantering i projekt

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Robert Nygren; [2007]
    Nyckelord :Web Service; databaser; XML; XSD; XSL;

    Sammanfattning : Gain IT Architecture & Solutions AB (refereras till som Gain IT) är ett litet Huskvarnabaserat IT-företag. De är verksamma inom de tre affärsområdena produkt, konsult och service. Inom produktområdet sker försäljning av programvaror och deras egenutvecklade webbapplikationer. På konsultsidan erbjuder Gain IT bl. LÄS MER

  4. 14. ITIL inom Conect AB

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Paul Nilsson; Daniel Lasson; [2007]
    Nyckelord :ITIL; Conect AB; förbättring; arbetssätt; IT; IT-avdelning; implementation.;

    Sammanfattning : Conect AB wants to know how they can use ITIL in their organization. Right now their company is in an expansive phase and needs a more structured way to work. They have been thinking of improving their way of work for several years but haven’t had the time to do so. LÄS MER

  5. 15. Män är IT-tekniker; kvinnor är i helpdesk eller administrationen : En intervjustudie om ett IT-företags strävan att rekrytera fler kvinnor

    Magister-uppsats, Institutionen för genus, kultur och historia

    Författare :Elin Göthe; [2006]
    Nyckelord :equality; organisation; recruit; gender; IT; jämställdhet; organisation; rekrytering; kön; genus; IT;

    Sammanfattning : In the report "Män är IT-tekniker; kvinnor är i helpdesk", several women in different positions at a male-dominated IT company are interviewed. The company wants to be able to hire more women, and have started group meetings with the women at the company to discuss related issues. LÄS MER