Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varumärkens påverkan av konkurrensmedel : hur påverkar valet av konkurrensmedel butikens arbete med att förstärka varumärket?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Wilhelmsson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har varumärken kommit att spela en allt mer betydelsefull roll för konsumenten. Vi exponeras för dem dagligen och det är därför näst intill omöjligt att inte påverkas av dem. LÄS MER

  2. 2. Scanna rätt - det tjänar ni på!

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Dahlberg; Elisabeth Falcini; [2007-01-31]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Detaljhandelns betydelse för samhällsekonomin är omfattande. Ungefär hälften av Sveriges BNP går till privat konsumtion och under år 2005 handlade svenskarna varor för 1284 miljarder kronor, varav en tredjedel gick till detaljhandeln. LÄS MER

  3. 3. Handelns agerande vad gäller teknikutnyttjande – självscanning

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viviana Vivar Mendoza; Jianli Liu; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vår studie som utgår från ett företagsperspektiv fokuserar på stormarknadernas agerande vad gäller teknikutnyttjande. Vi analyserar också de främsta orsakerna till självscanningssystemet införande på stormarknaderna och de effekter detta införande haft på stormarknaden, dess kunder, personal och konkurrenter. LÄS MER