Sökning: "non-conventional trade marks"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden non-conventional trade marks.

  1. 1. EU:s nya varumärkesdefinition : En utredning av vad borttagandet av kravet på grafisk återgivning kommer att innebära för möjligheten att registrera okonventionella varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Mathilda Fredriksson; Frida Petersson; [2017]
    Nyckelord :Graphical representation; hologram; motion mark; non-conventional trade marks; Regulation EU 2015 2424; representation; scent mark; sound mark; taste mark; touch mark; Doftmärke; Förordning 2015 2424; grafisk återgivning; hologram; ljudmärke; känselmärke; okonventionella varumärken; rörelsemärke; smakmärke; återgivning;

    Sammanfattning : Sedan det första steget togs mot en harmoniserad varumärkesrätt inom EU har grafisk återgivning varit ett krav vid registrering av varumärken, men kravet på grafisk återgivning försvinner i och med EU:s nya varumärkesreform. Syftet med denna uppsats är att belysa och utreda vad detta kommer att innebära för möjligheten att registrera okonventionella varumärken. LÄS MER

  2. 2. Appraising the Distinctiveness of Different Categories of Trade Marks in EC Law

    Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ziva Popov; [2009]
    Nyckelord :European Business Law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In the doctrine, Articles 7(1)(b) to (d) CTMR, which preclude the registration of non-distinctive, descriptive and generic signs, are considered to form a part of a single, indivisible concept of distinctiveness, which is one of the most fundamental concepts in trade mark law. When assessing the distinctiveness of trade marks under these provisions, the CFI and the ECJ insist that all categories of trade marks are subject to the same criteria. LÄS MER

  3. 3. SCOPE OF TRADEMARK PROTECTION

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Muhammad Sarwar Chaudhry; [2008]
    Nyckelord :European Business Law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The rationale behind trademark law is to protect business goodwill and reputation, but the ultimate benefactor is the public. The trademark as a badge of origin serves as identifier of quality of the products, and thereby facilitates the public in eliminating the confusion about the source of products. LÄS MER