Sökning: "nordisk slutkundsmarknad"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden nordisk slutkundsmarknad.

  1. 1. Betydelsen av dynamisk kapabilitet vid utveckling av en digital strategi En fallstudie av Nordisk slutkundsmarknad i Sverige

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hessam Azad; Malin Elebring; [2015-10-14]
    Nyckelord :digital strategi; dynamisk kapabilitet; nordisk slutkundsmarknad;

    Sammanfattning : Dynamisk kapabilitet är en egenskap som blivit att betrakta som alltmer viktig hos organisationer. Dynamisk kapabilitet bidrar till en starkare förmåga, för organisationer, att anpassa sig i föränderliga miljöer och dynamiska funktioner bidrar till ökad effektivisering, konkurrenskraft och flexibilitet. LÄS MER

  2. 2. En nordisk slutkundsmarknad för el : Internationalisering av svenska elhandelsbolag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Marklund; [2014]
    Nyckelord :Internationalisering; nordisk slutkundsmarknad; elhandel; elhandelsbolag;

    Sammanfattning : Denna uppsats berör den kommande nordiska slutkundsmarknaden för elektricitet med utgångspunkt i de större svenska elhandelsbolagen. Syftet är att undersöka vilka drivkrafter som finns bakom denna marknad, hur de svenska elhandelsbolagen förbereder sig samt hur en nordisk slutkundsmarknad kan påverka deras internationaliseringsprocess. LÄS MER

  3. 3. En gemensam nordisk slutkundsmarknad : Konsekvenser och vägval för aktörer på en elmarknad under förändring.

    Master-uppsats, KTH/Energisystemanalys

    Författare :Victor Larsen; Anna Odenbrand Linder; [2012]
    Nyckelord :Energisystem; nordisk slutkundsmarknad; elmarknad; elhandelsföretag; elnätsföretag; elanvändare;

    Sammanfattning : Som ett led i en naturlig utveckling har de nordiska länderna tillsammans beslutat sig för att minska barriärerna och harmonisera processer mellan länderna och på så sätt möjliggöra för en gemensam nordisk elmarknad. År 2008 påbörjades arbete med harmoniseringen, vilken syftar till att möjliggöra för kunden att handla sin el från samtliga nordiska länder. LÄS MER