Sökning: "Konkurrensmedel"
Visar resultat 1 - 5 av 193 uppsatser innehållade ordet Konkurrensmedel.
1. CSR som konkurrensmedel : Hur ansvarstagande gällande hållbarhet kan påverka konkurrenskraften
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur företag kan använda sig av CSR för att skapa konkurrenskraft. För att undersöka och svara på syftet etablerades tre frågeställningar som djupare gav svar på syftet. LÄS MER
2. Det är en fingertoppskänsla : Spridningen av kunskap i ett bemanningsföretags interna organisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Mot bakgrund av vikten av kunskap som konkurrensmedel syftar studien till att undersöka hur kunskap sprids i den interna organisationen i ett större bemanningsföretag. Metod: Studien utgår från en kvalitativ ansats med deskriptiv analys. LÄS MER
3. Retur, Retur, Retur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har konsumenters köpbeteende förändrats inom E-handel. Det digitala handelsrummet erbjuder konsumenten en bekvämare köpupplevelse med utökade alternativ såsom utbud och priser. E-handelsföretagen konkurrerar hårt mot varandra och generösa returpolicyer används som ett konkurrensmedel. LÄS MER
4. Hur svenska åkerier använder hållbarhet som konkurrenskraft : En kvalitativ studie om möjligheter, hinder och strategier för att lyckas med hållbarhetsarbete
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: De ökande utsläppen av växthusgaser som bidrar till den globala uppvärmningen gör hållbarhet till ett viktigt ämne i dagens samhälle. Godstransporter står för en betydande del av dessa utsläpp och än idag drivs mer än 90% av Sveriges lastbilar av fossil diesel. LÄS MER
5. Employer branding- En fenomenografisk studie om ett företags arbete med att attrahera, utveckla och behålla personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Anställda har blivit ett allt viktigare konkurrensmedel på dagens arbetsmarknad och därför behöver företag arbeta med att attrahera, utveckla och behålla sin personal. En strategi för att arbeta med detta är genom employer branding. LÄS MER