Sökning: "Konkurrensmedel"
Visar resultat 1 - 5 av 192 uppsatser innehållade ordet Konkurrensmedel.
1. Det är en fingertoppskänsla : Spridningen av kunskap i ett bemanningsföretags interna organisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Mot bakgrund av vikten av kunskap som konkurrensmedel syftar studien till att undersöka hur kunskap sprids i den interna organisationen i ett större bemanningsföretag. Metod: Studien utgår från en kvalitativ ansats med deskriptiv analys. LÄS MER
2. Retur, Retur, Retur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har konsumenters köpbeteende förändrats inom E-handel. Det digitala handelsrummet erbjuder konsumenten en bekvämare köpupplevelse med utökade alternativ såsom utbud och priser. E-handelsföretagen konkurrerar hårt mot varandra och generösa returpolicyer används som ett konkurrensmedel. LÄS MER
3. Hur svenska åkerier använder hållbarhet som konkurrenskraft : En kvalitativ studie om möjligheter, hinder och strategier för att lyckas med hållbarhetsarbete
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: De ökande utsläppen av växthusgaser som bidrar till den globala uppvärmningen gör hållbarhet till ett viktigt ämne i dagens samhälle. Godstransporter står för en betydande del av dessa utsläpp och än idag drivs mer än 90% av Sveriges lastbilar av fossil diesel. LÄS MER
4. Employer branding- En fenomenografisk studie om ett företags arbete med att attrahera, utveckla och behålla personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Anställda har blivit ett allt viktigare konkurrensmedel på dagens arbetsmarknad och därför behöver företag arbeta med att attrahera, utveckla och behålla sin personal. En strategi för att arbeta med detta är genom employer branding. LÄS MER
5. Vad lär vi oss av teamet? : En studie av teamarbete och att behålla kunskap i organisationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Alla typer av organisationer är beroende av den kunskap dess medlemmar besitter, samtidigt som kunskap för företag har kommit att bli allt mer av ett konkurrensmedel. För att en organisation ska kunna behålla kunskap krävs att det finns såväl en metod för att förmedla kunskap mellan medlemmar som för att behålla kunskap när medlemmar lämnar organisationen. LÄS MER
