Sökning: "Hållbarhet"

Visar resultat 1 - 5 av 2125 uppsatser innehållade ordet Hållbarhet.

  1. 1. Fastighetsföretags sociala hållbarhetsarbete: En flerfallsstudie med inriktning mot integration av personer med utländsk bakgrund

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ludwig Dahlström; Liban Muse; [2018-09-20]
    Nyckelord :social hållbarhet; integration; nyanlända; personer med utländsk bakgrund; fastighetsföretag;

    Sammanfattning : Social hållbarhet är ett område som under de senaste åren har ökat i intresse för flera olikatyper av företag. Dels för att social hållbarhet kan ge en positiv påverkan på den ekonomiskavinsten på långsikt och dels för att de som företag kan bidra med att förbättra samhället. LÄS MER

  2. 2. Nya mejeriprodukter i skolköken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Erik Arosenius; [2018-08-16]
    Nyckelord :produktutveckling; Arla; förpackningar; skolkök;

    Sammanfattning : Program: Kostekonomi med inriktning mot ledarskapNivå: GrundnivåHandledare: Cecilia Magnusson SporreExaminator: Mia PrimAntal sidor: 50 (inklusive bilagor)Termin/år: Vt2018.... LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsrapportering: En studie av frivillig hållbarhetsrapportering i stora svenska företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Lönn; Gustav Petersson; [2018-08-14]
    Nyckelord :Hållbarhetsrapportering; hållbarhet; företagsstorlek; årsredovisning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Hållbarhetsfrågor blir allt viktigare samtidigt som företagen har en stor påverkan på miljö och samhälle. I syfte att bekämpa klimatförändringarna och att skapa hållbara konsumtions- och produktionsmönster är det av största vikt att information om företagens hållbarhetsarbete tillgängliggörs för allmänheten. LÄS MER

  4. 4. Grön Platsmarknadsföring: En fallstudie av Växjö & Malmö

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Wiktor Bergsand; [2018-08-09]
    Nyckelord :Green place branding; Place branding; Växjö; Malmö;

    Sammanfattning : Grön platsmarknadsföring är ett koncept som nyligen uppstått som ettforskningsområde och har uppstått som ett resultat av ett ökat intresse från lokalamakthavare att marknadsföra sig som gröna. Detta är i sin tur inlindat i ett merallmänt ökat intresse att framställa produkter som gröna. LÄS MER

  5. 5. Implementering av hållbarhet i den svenska byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Boström; Ellen Hjerpe Darrell; [2018-08-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Byggbranschen bidrar till de flesta av världens ekonomier i form av BNP och arbetstillfällen. Samtidigt har branschen en negativ miljöpåverkan och står för mellan en tredjedel och hälften av den globala miljöbelastningen. LÄS MER