Sökning: "sagans betydelse för barns språkutveckling i förskolan"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden sagans betydelse för barns språkutveckling i förskolan.

  1. 1. Sagans betydelse för barns språkliga utveckling - en studie av hur pedagogerna i förskolan arbetar med sagor för att stimulera barnets språkutveckling

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Ulrika Lindström; Caroline Herbertsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur pedagoger planerar sagostunder och hur de arbetar med sagor i förskolans verksamhet. Även pedagogernas förhållningssätt till sagor och språk undersöks, samt vilka konsekvenser det får för barnets språkliga utveckling. LÄS MER

  2. 2. Sagans betydelse för språkutveckling i förskolan

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Maria Molina; Maria Eklund; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi har valt att studera hur sagoläsning främjar barns språkutveckling i förskolan. Vårt syfte med uppsatsen är att ta reda på om och hur pedagoger använder sig av sagor för att främja barns språkutveckling. För att ta reda på detta har vi intervjuat fyra förskollärare på fyra olika förskolor. LÄS MER