Sökning: "tech trees"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden tech trees.

  1. 1. One more turn and I can develop gene modified plants : Technologial development & climate change representation in board games

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Edvin Skogsholm Sanne; [2023]
    Nyckelord :Board games; technology; tech trees; Eurogames; climate change; solarpunk;

    Sammanfattning : Alongside societal change and more sustainable living, new technologies and research will be important in becoming carbon neutral. Multiple modern board games have some form of technological progression and research in their theme, presented by game mechanics like “tech trees”. LÄS MER

  2. 2. Teknologiträdgård : Hur påverkar Teknologiträdets struktur spelupplevelsen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Edvin Skogsholm Sanne; [2022]
    Nyckelord :Strategispel; teknologiträd; slump; 4X; city builder;

    Sammanfattning : Teknologiträd är en mekanik och gränssnitt som används främst inom strategispel. Den visar den teknologiska utvecklingen i spelvärlden och låter spelaren göra strategiska val om i vilken ordning de vill utveckla olika teknologier. Denna studie handlar om olika strukturer på teknologiträd och hur de påverkar spelupplevelsen. LÄS MER

  3. 3. Automatiserad mönsterigenkänning av stenmurar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Adam Bergström; David Larsson; [2019]
    Nyckelord :Automatic Pattern Recognition; Stone Walls; Dense Forest; LiDAR; SPL100; Automatisk mönsterigenkänning; Stenmurar; Tät skog; Li-DAR; SPL100;

    Sammanfattning : Automated pattern recognition of stone walls, within both point cloud and image processing, can help identify previously inaccessible areas than with only image pro-cessing. This is important as stone walls are biotopes and serve as structures and have ecological functions for both plants and animals. LÄS MER

  4. 4. GPU Usage for Parallel Functions and Contacts in Modelica

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Vilhelm Roxling; Axel Goteman; [2015]
    Nyckelord :Arbitrary Shapes; Collision Response; Auto-generation; Collision Detection; Modelica; GPU; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis investigates two ways of incorporating GPUs in Modelica. The first by automatically generating GPU code for Modelica functions, and the second by using GPU accelerated external code for a contact handling package. Automatic parallelization of functions is desired, as it can potentially accelerate large simulations significantly. LÄS MER