En studie om sambandet mellan olika mikrotransaktioner och varumärkesbild

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

Sammanfattning: Syftet med den här studien var att förklara om det hur sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ser ut. Studien utgick från frågeställningen: Hur ser sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ut? Uppsatsens studie använde en kvantitativ metod som utgick från en deduktiv ansats. Datainsamling gjordes genom en enkät (n=118) med en Likertskala för att ta reda på sambandet mellan varumärkesbild och de olika mikrotransaktionerna. Slutsatserna som har dragits från resultatet av studien är att det finns ett starkt positivt samband mellan de olika typerna av mikrotransaktioner och varumärkesbild.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)