Game of Ideas : utvecklingsprocessen för ett interaktivt verktyg att designa affärsidéer

Detta är en Magister-uppsats från Akademin för innovation, design och teknik

Sammanfattning: Författarna har sedan 2007 gemensamt skrivit uppsatsarbeten samt drivit konsultföretag inom kommunikation och kreativitet.  Under tiden har författarna kommit i kontakt med samarbetsövningen Win As Much As You Can. Författarna har ansett att övningen hade potential att bli ett nyttigt verktyg för företag för att förbättra samarbete och kommunikation och utvecklade därför övningen under 2008 till ett spel, Evolution. Dessa erfarenheter låg till grund för utformningen av Game of Ideas, vilket är baserat på litteraturstudier inom komplex systemteori och innovation. De grundläggande dragen för komplex teori har tillämpats genom att låta teorier kring innovation bli till spelregler. Syftet med uppsatsen har varit att försöka skapa något helt nytt genom att sammanföra två olika sorters teorier till ett interaktivt verktyg att designa affärsidéer.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)