Sökning: "#socialamedier"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade ordet #socialamedier.

  1. 11. Den uppkopplade eleven : ett elevperspektiv på sociala medier, identitet och skola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Martin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Identitet; Rum; Medie- och informationskunnighet; Elevperspektiv; Demokrati;

    Sammanfattning : Uppsatsen är skriven med syftet att undersöka hur elever framställer sig själva genom socialamedier, men även hur sociala medier kan påverka högstadieelevers förmåga att behärskamedie- och informationskunnighet och demokratiska frågor. Dessutom kommer ett fokusriktas mot hur sociala medier kan användas i och runt ämnet samhällskunskap för att stärkaeleverna inom medie- och informationskunnighet. LÄS MER

  2. 12. Marknadsföringens roll i sociala medier och dess effekt på kvinnliga millennials köp av hudvårdsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andrey Parominskiy; Sarah Younes; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; Influencer marketing; Millennial women; Skincare industry; Social media engagement behavior; Purchase frequency; Hudvårdsindustrin; Beteende på sociala medier; köpfrekvens;

    Sammanfattning : Aim: In connection with digitalization, companies have increased their use of social media marketing and influencer marketing. Thanks to this, the skincare industry has had a magnificent effect on its sales, where millennial women are a strong target group for its digital marketing. LÄS MER

  3. 13. Sociala medier, en bidragande faktor till dagens ökande konsumtion? : - En kvalitativ studie om sociala mediers inverkan på konsumenters köpprocess.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Hugo Gislén; Victor Brandqvist; [2022]
    Nyckelord :Köpprocess; Köpbeteende; Sociala medier.;

    Sammanfattning : Sociala medier, ett digitalt samhällsfenomen som påverkar allas våra liv på ett eller annat sätt.Ytterst få människor, oavsett generation, står helt utanför och ständigt uppkommer nya medier och allt fler ansluter sig. LÄS MER

  4. 14. Sociala medier - den moderna fritidsgården : Ett föräldraperspektiv på tonåringars användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Sandra Liljeblad; Rebecca Millby Erlandsson; [2022]
    Nyckelord :Social media; parents; digitization; Sociala medier; föräldrar; digitalisering;

    Sammanfattning : Social media is widely used amongst teenagers today. Studies show that the aftermath of using social media is both positive and negative. The generation of parents that currently have teenage children did not grow up to the same extent of a digital era or under the same conditions during the digitalization as their teenage children. LÄS MER

  5. 15. Varumärkesaktivism i sociala medier : En netnografisk studie om konsumenters respons till företags politiska ställningstaganden online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Saga Klaening; Petra Hennström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av den digitala expansionen som skett det senaste decenniet har företag tvingatsdifferentiera sig på marknaden för att sticka ut bland alla miljontalsmarknadsföringsbudskap som konsumenter exponeras för varje dag. Till följd av denökade konkurrensen har företag blivit mer motiverade till att finnamarknadsföringsstrategier som bygger en djupare relation med konsumenterna. LÄS MER