Sökning: "#socialamedier"
Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade ordet #socialamedier.
11. Den uppkopplade eleven : ett elevperspektiv på sociala medier, identitet och skola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Uppsatsen är skriven med syftet att undersöka hur elever framställer sig själva genom socialamedier, men även hur sociala medier kan påverka högstadieelevers förmåga att behärskamedie- och informationskunnighet och demokratiska frågor. Dessutom kommer ett fokusriktas mot hur sociala medier kan användas i och runt ämnet samhällskunskap för att stärkaeleverna inom medie- och informationskunnighet. LÄS MER
12. Marknadsföringens roll i sociala medier och dess effekt på kvinnliga millennials köp av hudvårdsprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: In connection with digitalization, companies have increased their use of social media marketing and influencer marketing. Thanks to this, the skincare industry has had a magnificent effect on its sales, where millennial women are a strong target group for its digital marketing. LÄS MER
13. Sociala medier, en bidragande faktor till dagens ökande konsumtion? : - En kvalitativ studie om sociala mediers inverkan på konsumenters köpprocess.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Sociala medier, ett digitalt samhällsfenomen som påverkar allas våra liv på ett eller annat sätt.Ytterst få människor, oavsett generation, står helt utanför och ständigt uppkommer nya medier och allt fler ansluter sig. LÄS MER
14. Sociala medier - den moderna fritidsgården : Ett föräldraperspektiv på tonåringars användning av sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Social media is widely used amongst teenagers today. Studies show that the aftermath of using social media is both positive and negative. The generation of parents that currently have teenage children did not grow up to the same extent of a digital era or under the same conditions during the digitalization as their teenage children. LÄS MER
15. Varumärkesaktivism i sociala medier : En netnografisk studie om konsumenters respons till företags politiska ställningstaganden online
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Till följd av den digitala expansionen som skett det senaste decenniet har företag tvingatsdifferentiera sig på marknaden för att sticka ut bland alla miljontalsmarknadsföringsbudskap som konsumenter exponeras för varje dag. Till följd av denökade konkurrensen har företag blivit mer motiverade till att finnamarknadsföringsstrategier som bygger en djupare relation med konsumenterna. LÄS MER