Sökning: "1960 talet"
Visar resultat 1 - 5 av 690 uppsatser innehållade orden 1960 talet.
1. Svensklärares uppfattningar om chattbottars plats i skrivundervisningen på gymnasiet : En fenomenografisk intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Generativ AI har funnits i skolmiljö sedan 1960-talet, men det är först under de senaste två åren som chattbottar, främst genom chattbotten GPT, har fått stor spridning i svenska skolor. Fenomenet har lett till livlig diskussion i både branschpress och fikarum på landets skolor. LÄS MER
2. Standard Penetration Test i jämförelse med traditionell markundersökning med Hejarsondering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Geotekniska undersökningar används för att få en uppfattning om markförhållanden. Ett exempel på en geoteknisk undersökningsmetod är standard penetration test (SPT). Denna metod kombinerar dynamisk sondering med provtagning och används för att kunna härleda bärförmåga i en jord. LÄS MER
3. Neutralitetsvakten till sjöss : Marinens effektivitet under neutralitetsvakten mellan åren 1939–1945
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Marinens neutralitetsvakt under andra världskriget är trots sin närhet till nutiden ett ämne som är relativt sett outforskad i modern forskning. En av huvuduppgifterna för verksamheten var att bevara Sveriges neutralitet och territoriella suveränitet genom att förhindra krigförande parter att använda landets territorium. LÄS MER
4. Från sommar till vinter : Statens roll inom turism – studie av Åre under 1960-och 70-talet
L2-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER