Sökning: "Advertisements"

Visar resultat 26 - 30 av 755 uppsatser innehållade ordet Advertisements.

  1. 26. Är platsannonser inom läraryrket jämställda? : En kvantitativ innehållsanalys av könskodning i platsannonser inom den svenska grund- och gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ebba Tibell; Emma Svensmo; [2023]
    Nyckelord :Könskodning; könskodade ord; arbetsmarknad; kompetensförsörjning; rekrytering; platsannonser; kön; genus; lärare; könssegregering; könsintegrering;

    Sammanfattning : Sveriges arbetsmarknad är mycket horisontellt könssegregerad vilket innebär att kvinnor och män arbetar i olika sektorer, yrken och branscher. Endast fyra av de 30 största yrkesgrupperna var könsintegrerade år 2018 och en av dessa var gymnasielärare. LÄS MER

  2. 27. Skogsbrukets syn på jämställdheten i yrkesrollen virkesköpare

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Leo Pruth; Elin Larsson; [2023]
    Nyckelord :virkesköpare; jämställdhet; rekrytering;

    Sammanfattning : Skogsbranschen har ofta ansetts ha dålig jämställdhet med en stor andel män. Trots olika arbeten för att öka jämställdheten och få in fler kvinnor, är det fortfarande en lång väg kvar innan jämställdheten är där företagen skulle vilja ha den. LÄS MER

  3. 28. The Use Of Colors In Social Media Advertisements : An exploratory study about consumers’ mental response

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Rebecca Nilsson; Lina Krondahl; [2023]
    Nyckelord :Color; Marketing communication; Mental response; Cognition; Emotion; Perception; Red; Blue; Yellow; Instagram; Social media advertisement;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how the use of primary colors in social media advertisements influences consumers’ mental response, which was done by analyzing how consumers responded to the primary colors through cognition, emotion and perception in social media advertising posts. The theoretical framework was built on the concepts of primary colors (e. LÄS MER

  4. 29. An analysis of how video advertising factors influence consumers' impulse purchase intentions — In the context of short-form video

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Huihao Lu; Yating Zheng; [2023]
    Nyckelord :Short-form video advertising; impulsive purchase intention; emotional response; Business and Economics;

    Sammanfattning : Online shopping is gradually becoming a daily behavior in people's lives, and advertising marketing methods based on short videos are also playing an increasingly important role in this trend. Different from pictures and texts, it combines sound and picture, is easy to spread, and contains a lot of information, which conforms to people's habit of using fragmented information. LÄS MER

  5. 30. Ensuring Brand Safety by Using Contextual Text Features: A Study of Text Classification with BERT

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Lingqing Song; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : When advertisements are placed on web pages, the context in which the advertisements are presented is important. For example, manufacturers of kitchen knives may not want their advertisement to appear in a news article about a knife-wielding murderer. LÄS MER