Sökning: "Big Five-modellen"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Big Five-modellen.

  1. 1. Personlighetsaspekter och  känsla av sammanhang

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Felicia Aveborn; Josefine Kaneberg; [2024]
    Nyckelord :Big Five; Big Five aspects; sense of coherence; KASAM; correctional services; police authorities;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har i stor utsträckning fokuserat på de traditionella personlighetsdimensionerna i Big Five-modellen (extraversion, omtänksamhet, samvetsgrannhet, neuroticism och öppenhet) och visat att finns ett samband mellan vissa av dessa dimensioner och en känsla av samhörighet (KASAM). Till exempel att extraversion och omtänksamhet relaterar till KASAM. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten: en studie av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sofia Madsen; Daniella Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; bostadsköp; säljteknik; big five; intagsmöte.;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten. Nivå: Kandidatuppsats i Fastighetsvetenskap med inriktning på fastighetsförmedling vid Malmö Universitet. LÄS MER

  3. 3. Personliga egenskaper och dess inverkan på fastighetsmäklare i Europa. : En introduktion till vilka egenskaper som yrkesverksamma fastighetsmäklares i Europa besitter, samt huruvida dessa egenskaper samverkar med prestation och nyckelfaktorer kopplat till yrket.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Andersson; Christopher Stein; [2022]
    Nyckelord :Big five; prestation; fastighetsmäklare; kundorientering; välmående; arbetstillfredsställelse; avsikten att sluta på arbetet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka nivån av personliga egenskaper enligt Big five-modellen, samt huruvida dessa egenskaper korrelerar med prestation och välmående hos fastighetsmäklare. Metod: Denna studie bygger på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt tillvägagångssätt, där en undersökning i form av en webbenkät legat till grund för datainsamlingen. LÄS MER

  4. 4. Influencerns roll i konsumentens köpprocess : relation och trovärdighet är avgörande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alice Lammers; Selma Sakic; Emine Suwhanli; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Buying behavior; Consumer; Discount code; Relations; Credibility; Impact; Influencers; Influencer marketing; Social media; Köpbeteende; Konsument; Rabattkoder; Relation; Trovärdighet; Påverkan;

    Sammanfattning : Vilken påverkan sociala medier har på konsumenter finns idag etablerat, men vilken påverkan influencers specifikt har på konsumentens köpprocess är ett outforskat område. Därmed är syftet med studien att undersöka vilken påverkan influencers har på konsumenters köpprocess. LÄS MER

  5. 5. Ledarskap & mångfald : Personlighetens påverkan på konflikter i mångkulturella organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Nina Öhlund; [2018]
    Nyckelord :Management; Diversity; Culture; Conflicts; The Big Five Model; Traits; Ledarskap; mångfald; kultur; konflikter; Big Five-modellen; egenskaper;

    Sammanfattning : Datum: 2018 – maj Syfte: Att skapa förståelse för sambandet mellan en ledares personlighet och dennes förmåga att hantera emotionella och uppgiftsorienterade konflikter i organisationer som präglas av mångfald. Utifrån Big Five-modellen ämnar studien besvara vilka av ledarens personlighetsfaktorer som har påverkan på det som sker i konflikter som uppstår i mångkulturella grupper. LÄS MER