Sökning: "Big Five-modellen"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Big Five-modellen.
1. Personlighetsaspekter och känsla av sammanhang
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Tidigare forskning har i stor utsträckning fokuserat på de traditionella personlighetsdimensionerna i Big Five-modellen (extraversion, omtänksamhet, samvetsgrannhet, neuroticism och öppenhet) och visat att finns ett samband mellan vissa av dessa dimensioner och en känsla av samhörighet (KASAM). Till exempel att extraversion och omtänksamhet relaterar till KASAM. LÄS MER
2. Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten: en studie av fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : SammanfattningTitel: Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten. Nivå: Kandidatuppsats i Fastighetsvetenskap med inriktning på fastighetsförmedling vid Malmö Universitet. LÄS MER
3. Personliga egenskaper och dess inverkan på fastighetsmäklare i Europa. : En introduktion till vilka egenskaper som yrkesverksamma fastighetsmäklares i Europa besitter, samt huruvida dessa egenskaper samverkar med prestation och nyckelfaktorer kopplat till yrket.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka nivån av personliga egenskaper enligt Big five-modellen, samt huruvida dessa egenskaper korrelerar med prestation och välmående hos fastighetsmäklare. Metod: Denna studie bygger på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt tillvägagångssätt, där en undersökning i form av en webbenkät legat till grund för datainsamlingen. LÄS MER
4. Influencerns roll i konsumentens köpprocess : relation och trovärdighet är avgörande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vilken påverkan sociala medier har på konsumenter finns idag etablerat, men vilken påverkan influencers specifikt har på konsumentens köpprocess är ett outforskat område. Därmed är syftet med studien att undersöka vilken påverkan influencers har på konsumenters köpprocess. LÄS MER
5. Ledarskap & mångfald : Personlighetens påverkan på konflikter i mångkulturella organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Datum: 2018 – maj Syfte: Att skapa förståelse för sambandet mellan en ledares personlighet och dennes förmåga att hantera emotionella och uppgiftsorienterade konflikter i organisationer som präglas av mångfald. Utifrån Big Five-modellen ämnar studien besvara vilka av ledarens personlighetsfaktorer som har påverkan på det som sker i konflikter som uppstår i mångkulturella grupper. LÄS MER