Sökning: "Christian Westelindh"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Christian Westelindh.

  1. 1. Marknadsföring av konsulttjänster - en empirisk studie av designbyråer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Westelindh; Jeanette Mårtensson; Elina Kudule; [2007]
    Nyckelord :Förtroende; konsulttjänster; kundrelationer; osäkerhet; word-of-mouth; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för hur konsulttjänster i en starkt växande bransch marknadsförs och kommuniceras för att minska osäkerheten i samband med kontraktering och på längre sikt även leda till stabila kundrelationer. För att inhämta djupare information om hur konsulttjänster marknadsförs har vi valt att använda oss av ett kvalitativt angreppssätt med en fallstudieansats i form av små-N-studier. LÄS MER

  2. 2. Logotypen som kommunikationsmedel

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanne Lundell; Christian Westelindh; Mattias Sävenstrand; [2005]
    Nyckelord :Logotyp; Företagsestetik; Marknadskommunikation; Perception; Visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur individer uppfattar och tolkar en logotyp och hur detta överensstämmer med företagets strategi för deras visuella identitet. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med ett induktivt angreppssätt. LÄS MER