Sökning: "Content of communication"

Visar resultat 1 - 5 av 2817 uppsatser innehållade orden Content of communication.

  1. 1. LEARNING AND COLLABORATION VIA DIGITAL COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN ECOVILLAGES A Study on Learning in Ecovillage Communities of Practice and Affordances of Virtual Immersive Learning Environments

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Eralp Erol; [2024-03-19]
    Nyckelord :ecovillages; learning; affordances; communities of practice; situated learning; immersive technologies; remote collaboration;

    Sammanfattning : Ecovillages are intentional residential communities aimed at improving human quality of life while protecting and regenerating the surrounding nature in order to create a more sustainable lifestyle based on cooperative culture and sharing (Dawson, 2006; GEN, n.d.b; Mychajluk, 2017). LÄS MER

  2. 2. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  3. 3. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  4. 4. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Henriksson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Intern kommunikation; Meningsskapande; Intern hållbarhetskommunikation; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER

  5. 5. REVOLVERMAN ELLER BOLAGETS MAMMA? En kritisk diskursanalys av framställningen av kvinnliga och manliga entreprenörer i Dagens Industri

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Johannesen; [2024-03-04]
    Nyckelord :Diskurser; medier; affärstidning; Sverige; entreprenörskap; könsstereotyper;

    Sammanfattning : Equality in the news media has been a topic of discussion in a variety of contexts and with different aspects throughout history. We continue to ask ourselves what the definition of equality is and when a country can be defined as an equal society. LÄS MER