Sökning: "Destinationsmarknadsföring och Turistattraktion"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Destinationsmarknadsföring och Turistattraktion.

  1. 1. Icehotel : Resan du minns!

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Veronica Deilert; Melis Satir; [2014]
    Nyckelord :Sensory Marketing; The five human senses; Icehotel; Destination Marketing and Tourist attractions.; Sinnesmarknadsföring; Människans fem sinnen; Icehotel; Destinationsmarknadsföring och Turistattraktion;

    Sammanfattning : Syfte: Den här studien undersöker hur företaget Icehotel arbetar med marknadsföring samt vad som lockar turisten att besöka denna turistattraktion. Vi har valt att studera och forska närmare kring människans fem sinnen, vilket består av syn, ljud, lukt, smak och känsel. Metod: I denna studie arbetar vi med kvalitativa metoder. LÄS MER

  2. 2. Hur en stad kan använda storytelling i sin destinationsmarknadsföring : Fallstudie: Kalmar Stad

    Magister-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Emma Dennisdotter; [2008]
    Nyckelord :Storytelling; Destinationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att visa på hur en stad, genom ett företagsekonomiskt synsätt, i sin destinationsmarknadsföring kan arbeta med storytelling för image-skapande och som verktyg. För att möjliggöra detta utvecklas egen teoretisk bas om storytelling i destinationsmarknadsföring, då det saknas litteratur inom detta område. LÄS MER