Sökning: "EMELIE GUSTAFSSON"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden EMELIE GUSTAFSSON.

  1. 1. Vad är Attraktivt Arbete i Byggbranschen? En studie om attraktiva arbeten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Emelie Gustafsson; Sofia Larsson; [2018-01-18]
    Nyckelord :Attractive work; Employer branding; Construction industry; Extrinsic motivation; Intrinsic motivation;

    Sammanfattning : In Sweden, today there are hard competition about the work force within the constructionindustry. The competition makes it important for the employers to work strategic with employerbranding and attractiveness. Attractiveness is an idea of factors that attract employees to anorganization and make them want to stay within the organization. LÄS MER

  2. 2. Kvinnors upplevelse av en förlossning som avslutas med ett akut eller ett urakut kejsarsnitt

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd; Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Emelie Gustafsson; Mia Wiberg; [2018]
    Nyckelord :förlossningsupplevelse; vårdande; barnmorska; erfarenheter; livsvärld; kontinuerligt stöd; innehållsanalys;

    Sammanfattning : En förlossning är en kraftfull upplevelse som kommer påverka kvinnans hälsa och självkänsla. Ibland uppstår komplikationer med mor eller barn som gör det nödvändigt att avsluta förlossningen med kejsarsnitt, vilket kan leda till en traumatisk upplevelse. LÄS MER

  3. 3. Övergången mellan förskola och förskoleklass : lärares uppfattningarom barns övergång från förskola till förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Bodil Gustafsson; Emelie Johansson; [2017]
    Nyckelord :Förskola; förskoleklass; övergång; samverkan och utvecklingsekologi;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka lärares uppfattningar om hur lärare i förskola och förskoleklass samverkar kring barns övergång från förskola till förskoleklass. Frågeställningar • Vilka uppfattningar finns hos lärarna om barnets övergång mellan förskola och förskoleklass? • Hur samverkar lärare i förskola och förskoleklass med varandra vid barnets övergång från förskola till förskoleklass? • Finns det faktorer som inverkar på barnets övergång mellan de olika verksamheterna enligt lärarna? Metod I studien har kvalitativ metod använts. LÄS MER

  4. 4. Livet med bröstcancer : En litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnad; Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Emelie Gustafsson Ivemon; Ida Johansson; [2017]
    Nyckelord :Familjefokuserad; Identitet; Kvinnor; Sexualitet; Självbild;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bröstcancer är den vanligaste cancerdiagnosen hos kvinnor och att drabbas av bröstcancer väcker många känslor. Genom behandling av bröstcancer uppkommer biverkningar som påverkar olika aspekter i livet och vardagen. LÄS MER

  5. 5. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet EMELIE GUSTAFSSON.

Din email-adress: