Sökning: "Electronic Games"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Electronic Games.

  1. 1. DIEGETISKA GRÄNSSNITT OCH IMMERSION I ELEKTRONISKA SPEL

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredric Mourath; [2023]
    Nyckelord :immersion; gränssnitt; dieges;

    Sammanfattning : Immersion är ett tämligen välutforskat område, men de studier som undersöker kopplingen mellan diegetiska gränssnitt och immersion hos spelare har lidit av bristfälliga spelartefakter. Följande studie utnyttjar en spelartefakt som bedömts vara mer passande för att undersöka immersion hos spelare, i syftet att utföra en mer robust undersökning än vad som tidigare gjorts och sätta ett exempel för framtida studier. LÄS MER

  2. 2. Power dynamics and order formation in mobile MOBA games : a Foucauldian analysis of "Honor of Kings"

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Shuaijun Zhang; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Video games can be seen as a media that immerses players. The formation of a good game order is an important guarantee for players to engage in electronic games. This paper selects the most popular mobile MOBA game in China, "Honor of Kings," as the research object to analyze the formation process of the game order. LÄS MER

  3. 3. Hur upplevs klangen av elektroniska kontra akustiska instrument i sciencefictionspel? : En studie om hur klangfärg påverkar spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jenny Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Akustisk; elektronisk; klangfärg; mystik; ensamhet; science fiction;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur musikens klangfärg inom science fictionmedier kan påverka känslor som mystik och ensamhet. De valda klangfärgerna för denna undersökning består av akustisk och elektronisk instrumentering. LÄS MER

  4. 4. The iterative construction process of a spectator interface for Competitive Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) Game : What to consider when designing a spectator interface

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Te Hua Tseng; [2021]
    Nyckelord :MOBA; Spectator interface; Spectatorship; Esport; League of Legends; Design guidelines; Design principles; Competitive gaming;

    Sammanfattning : Electronic sport or esport is a trend that involves playing competitive video games professionally. Traditional sports and esport have been compared to each other because of their similarities. Esport has grown in terms of viewership. Every year more spectators get interested and the number rises. LÄS MER

  5. 5. User Interfaces and Gaming Performance : How the Type of UI Elements Impact Player Performance in FPS Games

    Master-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Thien Tran; Samuel Berg; [2021]
    Nyckelord :User interfaces; user interface types; video games; computer games; first-person shooters; gaming performance; esports; competitive gaming;

    Sammanfattning : Electronic sports (esports) is an activity in which players compete against each other in video games. It could be beneficial for the esports industry if players were to perform more consistently. The user interface in the game is one aspect that could impact player performance. LÄS MER