Sökning: "Green marketing"
Visar resultat 31 - 35 av 394 uppsatser innehållade orden Green marketing.
31. More Than Skin Deep : An Investigation of Consumer Behavior Toward Green Skincare Products in the European Context
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This bachelor’s thesis is a quantitative study examining the factors influencing the Green Purchase Intention of (green) skincare among European consumers. The underpinning theory for this paper was the Theory of Planned Behavior and its influencing constructs such as Attitude, Subjective Norm, and Perceived Behavioral Control, as well as various selected determinants such as Environmental Concern, Environmental Knowledge, Health Concern, Injunctive Norm, Descriptive Norm, Electronic Word-of-Mouth, Price Sensitivity, Availability, and Perceived Consumer Effectiveness. LÄS MER
32. Shaping Tomorrow’s Sustainability: Unraveling Gen Z’s Decision-Making Journey for Sustainable Consumption
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The largest generation on earth, Generation Z, holds substantial market power. They were born onto a planet that is overheating, in a society characterized by high growth and technological advancements at an accelerated speed, and are inheriting substantial sustainability, socio-economic, and climate change challenges. LÄS MER
33. Grön marknadsföring eller Greenwashing? : En kvantitativ studie om hur greenwashing påverkar Generation Z:s förtroende och köpintentioner till gröna livsmedelsprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Green marketing or greenwashing? A quantitative study on how greenwashing affects Generation Z:s trust and purchase intentions for food products in Sweden.Date: juni- 2023Author: Filip Dawidowicz & Wesam ShawanSupervisor: Blanca Astrid MorenoLevel: Bachelor's degree thesis in business administration. LÄS MER
34. Elbilsköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Elbilköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Marcus Andersson, Christopher Duong, Ludmilla Mateus Tati Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Innovators, early adopters, early majority, konsumenter, köpbeteende, eWOM, WOM Syfte: Jämföra olika grupper av konsumenter utifrån deras attityder och beslutfattande vid köp av elbilar. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk omfattas av: Livscykeln för adoption av ny teknologi, planerat beteende, word-of-mouth, elektronisk word-of-mouth, barriärer vid adoption av ny teknologi, högt och låg engagemang, samt köpprocessen. LÄS MER
35. Perceptions of greenwashing's impact on green concern and green purchase intentions : A qualitative study of Angolan Generation Z
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : In response to growing concerns about environmental degradation and climate change,demand for green products and services has increased. The use of environmental claimsas a marketing tool in order to gain a competitive advantage has also increased. LÄS MER