Sökning: "Hennessy"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Hennessy.
1. Hennessy to Henny: Brand Hijacking
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This master case study delves into Hennessy's strategic efforts to dissociate itself from associations with the US hip hop community during the 1990s to the early 2000s in order to reclaim control over their brand. Authored by three master's students, the case study teaching notes provides insights of how students can solve the case of Hennessy's branding challenges and learn from the the innovative strategies Hennessy employed to overcome them. LÄS MER
2. Konsten att kommunicera matematik : En studie av lärares muntliga helgruppskommunikation i årskurs 1
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Lärares muntliga helgruppskommunikation spelar en viktig roll för elevers lärande i matematik. Trots detta präglas matematikundervisningen i Sverige av enskilt arbete och lågkvalitativa matematiska samtal (Skolinspektionen, 2009, 2020). LÄS MER
3. Skönlitteratur i engelskundervisningen : En kvalitativ forskningsstudie om hur grundskolelärare i årskurs 4–6 och bibliotekarier ser på skönlitteratur på engelska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Utbildningsvetenskap och MatematikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken plats engelsk skönlitteratur har i årskurs 4–6 i svenska engelskklassrum. Metoden jag har använt mig av är semistrukturerade intervjuer. För att få en tydlig bild har jag intervjuat både lärare och bibliotekarier för att se hur de arbetar för att främja elevers intresse i läsning. LÄS MER
4. Influencer marketing och köpintention på Instagram : En studie om hur konsumenters köpintention påverkas av influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : The presented bachelor thesis investigates which aspects of influencer marketing may affect the purchase intentions of women in the ages between 18-30 years. The study was conducted by interviews and questionnaires with a focus of attention on consumer shopping habits and Instagram usage. LÄS MER
5. “In movies, ideas mask the lies and suggest that they are true” : En diskursanalys av hur IRA och RAF framställs i populärkulturella mediet film
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Filmer skapar en historisk värld för dess åskådare. Att skapa en historisk värld är ett sätt att göra historia, detta utifrån samtidens ideologi, politik och kultur. LÄS MER