Sökning: "Hur byggs ett varumärken upp"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Hur byggs ett varumärken upp.

  1. 1. Unga tjejers upplevelser av YouTube-influencers innehåll och vad det har för betydelse för deras konsumtion och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sabina Sjödén; Emma Lundquist Olsson; [2019]
    Nyckelord :YouTube; Influencer; Identitet; Konsumtion; Ungdomar; Tjejer; Imitation; Status; Trovärdighet; Social Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : YouTube har blivit en plattform där unga tjejer spenderar mer tid än någonsin tidigare. Det har blivit en plattform där YouTube-influencers uttrycker sin kreativitet och förmedlar personligt innehåll. De blir således individer med stort inflytande över sin publik. LÄS MER

  2. 2. Kundens makt på varumärkesmarknaden : hur tänker konsumenten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emma Ström; Emma Petersson; [2012]
    Nyckelord :konsument; lojalitet; kvalitet; positionering; varumärke; kännedom;

    Sammanfattning : Föreliggande studie behandlar ämnesområdet varumärken som tillhör ämnet marknadsföring. Varumärken är ett ständigt aktuellt ämne då konsumenter möts dagligen av detta fenomen. Ett varumärke byggs upp av flertalet attribut som tillsammans skapar företagets ansikte utåt. LÄS MER

  3. 3. Storytelling och tematisering i varumärkesuppbyggandet : en studie om hur hotell i Sverige kan bygga upp sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Karin Holm; Maria Sundström; Carolina Murberg; [2008]
    Nyckelord :theme; story-telling hotel; theme hotel; experiences; Brand; hotels; story-telling; varumärke; hotell; storytelling; tema; storytellinghotell; temahotell; upplevelse;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan hotellen har ökat på grund av förändringar i samhället, även kundernas behov och önskemål har förändrats. I dagens samhälle blir det allt vanligare att hotell inte enbart kan konkurrera med bra service och pris. Det krävs något extra, något utöver det vanliga för att locka kunder och öka konkurrensfördelarna. LÄS MER

  4. 4. Exklusiva varumärken - exklusivitetens krav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Damljanovic Dragana; Elisa De Toro; [2008]
    Nyckelord :exklusivitet; 7p; storytelling; Trade; Handel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Alltfler människor har idag råd att unna sig något exklusivt och det finns en växande konkurrens på marknaden. Det finns därför också många böcker inom marknadsföring som talar om för företag hur de kan göra för att nå framgång med sina varumärken. LÄS MER

  5. 5. Att bygga starka varumärken inom idrotten : En fall studie av föreningarna BS BolticGöta och Färjestad BK

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Mattias Svensson; Robin Kristiansson; [2007]
    Nyckelord :Varumärken; Idrott; Boltic; Färejstad; Bygga varumärken;

    Sammanfattning : Varumärken är något som blir allt viktigare för alla olika organisationer. För att kunna nå ett bra resultat och undvika den hårda konkurrens som idag finns är det avgörande att kunna bygga ett starkt varumärke. LÄS MER