Sökning: "IKEA Place"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden IKEA Place.
1. Development of Self Watering Planter
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Both during and after the pandemic, the trend of biophilic design has reached maximum acceleration. One of the consequences being an increasing interest in gardening and plant care in general. LÄS MER
2. Visualization of High Load Transactional Data
Master-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design; Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : IKEA is a Swedish company that has been the largest retailer of furniture for the past fifteen years. Selling orders worth EUR 44.6 billion in 2022, IKEA has to meet great logistic needs in order to maintain a functioning business. LÄS MER
3. The AR-t of Marketing : Understanding Customers' Hedonic and Utilitarian Expectations and its Fulfilment in Augmented Reality Marketing
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The prevalence of augmented reality (AR) is on an upward trend and is expected to accelerate in growth in the upcoming years. This poses a strategic opportunity for marketers as it paves the way for incorporating AR into their marketing activities. LÄS MER
4. Kunskapsöverföring vid kompetensutveckling - fungerar det? : En fallstudie om chefers erfarenheter av transfer vid IKEAs interna ledarskapsutbildning ILEAD
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Kunskapsöverföring är avgörande om en kompetensutvecklings-aktivitet är en nödvändig resurs för en organisation/företag. Tidigare forskning visar däremot att kunskap inte transfereras i den utsträckning som önskas. Till följd av detta är transfer-problem vanligt förekommande i sådana kontexter. LÄS MER
5. Vad hade Ingvar gjort? : En kvalitativ studie om svenska IKEA-bolags kulturstyrning vid distansarbete.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Företagskultur är de trossystem, normer, värderingar och underliggande antaganden vars syfte är att bidra till en målkonkgruens inom organisationen. Litteraturen talar således för vikten av kulturstyrning, det framgick dock att det fanns en brist på studier kring hur företag aktivt styr sin företagskultur vid distansarbete. LÄS MER