Sökning: "Ingen Book"
Visar resultat 21 - 25 av 65 uppsatser innehållade orden Ingen Book.
21. Ordförrådsintervention för flerspråkiga skolbarn i språklig sårbarhet : En kombination av ordskattsamling och interaktiv bokläsning
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för sinnesorgan och kommunikationSammanfattning : Språklig sårbarhet uppstår i situationer där omgivningens krav och förväntningar inte överensstämmer med de språkliga förutsättningar som finns hos en individ. Flerspråkiga barn med bristande exponering på sina språk riskerar att hamna i språklig sårbarhet och saknar ofta basordförråd på svenska, vilket påverkar senare läs- och skrivinlärning. LÄS MER
22. Ingen vill hamna snett - EN TEXTANALYS AV TVÅNGSVÅRDADE UNGDOMARS LIVSERFARENHETER
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Varje år kommer ungefär 1100 ungdomar till Statens institutionsstyrelse när de frivilliga insatserna för vård och behandling inte ansetts varit tillräckliga. En placering på en låst enhet inom SiS förutsätter ett beslut om vård enligt LVU §§3 eller 6 och/eller har dömts till LSU. LÄS MER
23. Variation i röstläget och dess påverkan på arbetsminnet
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Tonläget i rösten hos en talare kan variera mer eller mindre under talet. Till vardags kallas det att en person som talar med låg variation i tonläget pratar “monotont” och att en person med hög variation i tonläget pratar “livligt”. LÄS MER
24. Operational excellence through partnering with subcontractors in ground engineering industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Construction in Sweden has got a low productivity compared to other manufacturing industries. The construction industry is deeply fragmented and consists of many small companies. The large construction companies are largely dependent on subcontractors. LÄS MER
25. Titta där, en bro till : Vad uttrycker barn i ålder 2,5-3 år om broar?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The intention with this study is to look into what and how children at the age of two and a half and three years old expresses about bridges. The study is qualitative and have been completed with unstructured pre- and after interveiews and participant observation with two different groups with in total four children that have been introduced to different materials representing bridges. LÄS MER