Sökning: "Inkongruent marknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Inkongruent marknadsföring.
1. Den osynliga vägen : En kvantitativ studie om visuell stimuli påverkan på konsumenters rörelsemönster i en klädbutik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfrågor - Hur påverkar användandet av visuell stimuli konsumenters rörelsemönster? - Hur påverkar användandet av visuell stimuli möjligheten att vägleda konsumenter med hänsyn till inkongruent och kongruent färg? Syftet med examensarbetet är att analysera hur användandet av visuell stimuli, i form av en visuell symbol, påverkar konsumenters rörelsemönster. Studien som är av experimentell karaktär undersöker hur användandet av stimuli kan vägleda konsumenter till specifika avdelningar samt längre in i en butik. LÄS MER
2. Celebrity Endorsements : En kartläggning av ambassadörens karaktärsdrag vid kongruenta respektive inkongruenta marknadsföringskampanjer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund – Att använda sig av celebriteter i marknadsförningssyfte har på den senaste tiden blivit en allt vanligare företeelse bland företagen i dagens samhälle. Detta fenomen har fått namnet celebrity endorsements och förekommer frekvent över hela världen. LÄS MER
3. Inkongruent marknadsföring med kända personer - hur påverkas vi ?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. LÄS MER