Sökning: "Inkongruent marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Inkongruent marknadsföring.

  1. 1. Den osynliga vägen : En kvantitativ studie om visuell stimuli påverkan på konsumenters rörelsemönster i en klädbutik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anni Elbrink; Johanna Jönsson; [2016]
    Nyckelord :Butiksskyltning; rörelsemönster; visuell stimuli;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor - Hur påverkar användandet av visuell stimuli konsumenters rörelsemönster? - Hur påverkar användandet av visuell stimuli möjligheten att vägleda konsumenter med hänsyn till inkongruent och kongruent färg? Syftet med examensarbetet är att analysera hur användandet av visuell stimuli, i form av en visuell symbol, påverkar konsumenters rörelsemönster. Studien som är av experimentell karaktär undersöker hur användandet av stimuli kan vägleda konsumenter till specifika avdelningar samt längre in i en butik. LÄS MER

  2. 2. Celebrity Endorsements : En kartläggning av ambassadörens karaktärsdrag vid kongruenta respektive inkongruenta marknadsföringskampanjer 

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Höglund; Kristian André; [2014]
    Nyckelord :Celebrity Endorsments; Endorser; Kongruent; Inkongruent; Marknadsföring; Ambassadör;

    Sammanfattning : Bakgrund – Att använda sig av celebriteter i marknadsförningssyfte har på den senaste tiden blivit en allt vanligare företeelse bland företagen i dagens samhälle. Detta fenomen har fått namnet celebrity endorsements och förekommer frekvent över hela världen. LÄS MER

  3. 3. Inkongruent marknadsföring med kända personer - hur påverkas vi ?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnéa Lindsten; Mikaela Gernandt; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Geijer Haeggström; Sandra Johansson; [2009]
    Nyckelord :Incongruence; product involvement; motivation; credibility; risk;

    Sammanfattning : To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. LÄS MER