Sökning: "Jens Persson"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Jens Persson.

  1. 21. Kan lärare och fritidspedagoger samverka? - en studie om samarbete i ämnet svenska

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Martin Bengtsson; Jens Persson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur fritidspedagoger och lärare ser på varandras kompetens att undervisa i ämnet svenska, samt hur detta påverkar arbetsfördelningen. Uppsatsen ger en förklaring till vad fritidspedagogyrket och läraryrket innebär. LÄS MER

  2. 22. INGRUPPSFAVORISERING VID PÅSTÅDD GRUPPTILLHÖRIGHET

    Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionen

    Författare :Jens Persson; [2006]
    Nyckelord :favorisering; minimala grupper; in-grupp; ut-grupp; diskriminering;

    Sammanfattning : Forskning kring minimala grupper, det vill säga grupper för vilka grupptillhörigheten endast är påstådd, har visat att undersökningsdeltagare tenderar att favorisera den grupp dom påstås tillhöra och diskriminera den grupp dom inte påstås tillhöra. 100 studenter vid Stockholms Universitet, fick svara på 4 olika enkäter i vilka påstods att undersökningsdeltagaren tillhörde en arbetsgrupp eller inte. LÄS MER

  3. 23. Biståndets möjligheter En studie av biståndets roll i Ghana och Ugandas demokratiseringsprocess under perioden 1990-2000

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jens Bölling; Per Persson; [2005]
    Nyckelord :Afrika; bistånd; demokratiutveckling; EU; konditionalitet; Social sciences; Samhällsvetenskaper; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under perioden 1990-2000 har Ghana och Ugandas demokratiutveckling väsentligen skilt sig åt. Trots att de båda länderna delar många egenskaper och förutsättningar har Ghana demokratiserats medan Ugandas utveckling stannat vid ett enpartistyre. LÄS MER

  4. 24. Egna varumärken i dagligvaruhandeln - En studie rörande återförsäljarnas hyllplaceringsbeslut

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Hildingsson; Rasmus Bengtsson; Martin Persson; [2004]
    Nyckelord :Dagligvaror; detaljist; EMV; hyllplaceringsstrategi; planogram; space management; traditionella varor; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka i vilken utsträckning och hur egna varumärken favoriseras av de svenska dataljisterna i dagligvaruhandeln, genom ett fördelaktigt hyllplaceringsbeslut. Vi har använt oss av ett kvalitativt tillvägagångssätt med en beskrivande karaktär. LÄS MER