Sökning: "Köpprocessen"

Visar resultat 21 - 25 av 175 uppsatser innehållade ordet Köpprocessen.

  1. 21. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER

  2. 22. Vårt eget märke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Englund; Tove Hjelte Ekelund; Elsa Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Lojalitet; EMV; variationssökning; konsumentbeteende; varumärke Loyalty; private label; variety-seeking; consumer behavior; brand; Business and Economics;

    Sammanfattning : Our own brand? - A qualitative study of loyalty to the grocery trade's private labels Research question: Is there any form of loyalty to private labels in the Swedish grocery trade, and what are the reasons for this? Purpose: To investigate the reasons behind consumers' loyalty to private labels in the Swedish grocery trade. As part of this, consumers' tendency for variety-seeking against private labels is also examined. LÄS MER

  3. 23. E-handelns påverkan på dagligvaruhandeln En studie om e-handelns och covid-19-pandemins effekter på butikers verksamhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Brynzér; Sofia Samuelsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel - e-handel – covid-19 - change management - digital transformation - last mile - köpprocessen - e-handelsbarriärer; Grocery trade – e-commerce – covid-19 – change management – digital transformation – last mile - The buyer decision process - e-commerce barriers;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internets framväxt har kommit att förändra marknadsstrukturen för många branscher och det går att urskilja att det skett ett skifte där handeln i allt större utsträckning gått från traditionell butikshandel till handel på nätet. Inom livsmedelsbranschen har e-handel varit något som på senare år har kommit att växa sig allt större. LÄS MER

  4. 24. Hur komplicerat ska det behöva vara att köpa hemelektronikprodukter online?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Milenkovska; Madeleine Erikson; Elsa Bergendal; [2021]
    Nyckelord :E-handel; Köpprocessen; Hemelektronikprodukter; Konsumenter; Engagemang.; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Hållbarhetskrav i offentliga upphandlingar : En studie om köpbeteende och varför hållbarhetskrav har sin frånvaro i offentliga upphandlingar inom byggbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ali Azal; Daniel Semnani; [2021]
    Nyckelord :Köpbeteende; Hållbar utveckling; Hållbart samarbete; Offentlig upphandling; Offentlig sektor; Lagen om offentlig upphandling; Byggbransch;

    Sammanfattning : Den svenska marknaden för offentliga upphandlingar estimeras vara värd 782 miljarder kronor per år. Då offentlig upphandling har en betydande roll gällande arbetet för hållbar utveckling är det fundamentalt att sätta högre krav på utvärderingsprocessen av anbud. LÄS MER