Sökning: "Nej jag vill inte"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Nej jag vill inte.

  1. 1. Elevernas inflytande på fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Johny Gebrayel; [2023]
    Nyckelord :Authority; influence; Makt; inflytande;

    Sammanfattning : : Eleverna har inflytande över att äta så mycket de ville av det som erbjöds på frukosten i matsalen. Dessutom kunde de välja att sitta vid ett bord och äta frukost med några elever från fritidshemmet och att de hade inflytande över att kunna prata med varandra. Dock på den bestämda ytan. LÄS MER

  2. 2. ”Säger de nej så är det nej och säger de ja så är det ja” : En studie om strukturer och förutsättningar för att skapa lekmiljöer i fritidshem.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap; Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik

    Författare :Marie Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Lekmiljö; lärmiljö; lek; fritidshem; aktörskap;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om lekmiljöer i fritidshem samt hur strukturer och förutsättningar får betydelse för hur lekmiljöer organiseras. För att begränsa undersökningen har endast inomhusmiljöer studerats. Studiens teoretiska utgångspunkt är symbolisk interaktionism. LÄS MER

  3. 3. "Jag vill inte ha mitt självkort med" : En kvalitativ intervjustudie om barns upplevelser av att bli dokumenterade med foto

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Josefine Waern; Anna Wall; [2021]
    Nyckelord :Barns inflytande; Barns perspektiv; Barnperspektiv; Dokumentation; Förskolan; Barns integritet; Barnkonventionen;

    Sammanfattning : Dokumentation med hjälp av fotografering eller videofilmning är en vanligt förekommande metod som används i förskolans verksamhet. Detta används i det systematiska kvalitetsarbetet för att säkerställa att verksamheten arbetar efter de lagar och styrdokument som utbildningen vilar på. LÄS MER

  4. 4. Det som bär : en essä i samtalsform

    L2-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för film och media

    Författare :Ann Eberstein; [2021]
    Nyckelord :Teologi; tvivel; process; gestaltterapi; Arendt; Nussbaum;

    Sammanfattning : Essän handlar framför allt om tre teman, förutom själva sakfrågan om huruvida jag ska läsa till präst eller inte. Det första jag tänker på är att den har handlat om att vi alla är berättelser och att även Bibeln är berättelser och att det finns lika många ingångar att läsa dessa texter som det finns vinklar att närma sig vad en människa är. LÄS MER

  5. 5. Nej, jag vill inte bli chef! : En studie om hur kvinnor och män ser på sig själva som ledare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Axeland; Alicia Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Organization; Leadership; Women leadership; Role congruity theory; Gender stereotypes; Implicit leadership; Organisation; Ledarskap; Kvinnligt ledarskap; Role congruity theory; Implicit leadership; Könsstereotyper;

    Sammanfattning : Män besitter de flesta ledarskapsrollerna och har gjort det sedan länge. På grund av att så mycket som 96% av de högst avlönade ledarrollerna tillhört män inom de flesta sektorer har också ledarskap främst betraktats som ett manligt yrke (Eagly & Karau, 2002:573). LÄS MER