Sökning: "Nellie Johansson"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Nellie Johansson.
1. Erkännandets ambivalens och arbetets prekarisering – Om möjligheten till erkännande i det prekariserade arbetet
Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The thesis examines the relationship between recognition and precarisation of work. The thesis is conducted through the fusion of the methodology of idéanalys and analytical political theory. Firstly, the concept of precarity and precarisation of work is presented and analysed. LÄS MER
2. Bygg och fastighetsbranschen - stora nog att tillsammans göra skillnad : En kvalitativ studie om hur könsstereotyper inom branschen motverkas, för ett jämlikt och jämställt samhälle
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Varför släpps inte kvinnorna in? : En studie om strukturella barriärer som bidrar till kvinnlig underrepresentation på ledande positioner inom fotbollsföreningar i Sverige
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Trots att intresset för damfotboll i Sverige har växt sig allt starkare de senaste åren, är kvinnor fortfarande underrepresenterade på ledande positioner inom fotboll såväl som inom idrotten i stort. Studiens syfte har varit att öka förståelsen för kvinnors upplevelser och erfarenheter av att verka på ledande positioner inom fotbollsföreningar för att i förlängningen öka förståelsen för varför kvinnor är underrepresenterade på ledande positioner inom fotboll. LÄS MER
4. Förskollärares tankar kring miljön och förhållningssättets betydelse i arbetet med genus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. ”Flerspråkighet är en tillgång om man bara är villig att se det” : En kvalitativ studie om hur förskollärare uppfattar arbetet med flerspråkighet i förskolan.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare uppfattar arbetet med flerspråkighet i förskolan. Utifrån syftet formuleras tre forskningsfrågor. Studiens första forskningsfråga inbegriper hur förskollärare preciserar flerspråkighet i förskolan. LÄS MER