Sökning: "Ohanians trovärdighetsmodell."

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ohanians trovärdighetsmodell..

  1. 1. Influencers trovärdighet : En kvalitativ studie om hur influencers storlek påverkar deras trovärdighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Abdela Abdela; Jasmine Ahmed; Rumeysa Asci; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer’s size; followers; credibility; social media; Ohanian’s source credibility model; Influencer; influencers storlek; följare; trovärdighet; sociala medier; Ohanians trovärdighetsmodell.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether the number of followers affects an influencer's credibility using Ohanian's credibility model (1990). The study contributes to an understanding of how the size of influencers affects the followers' intake of information from influencers. LÄS MER

  2. 2. Tänk efter före : En kvalitativ studie av säkerhetsrutiner bland influencers

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frans Perers; Oscar Hene Tagde; [2019]
    Nyckelord :influencer; säkerhetsrutiner; varumärke; trovärdighet; kontosäkerhet;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar att undersöka hur influencers använder sig av säkerhetsrutiner för att skydda sina tillgångar. Dessa tillgångar har definierats som det personliga varumärket samt de konton man är verksam på. Som teoretiskt ramverk används Protection Motivation Theory, Ohanians trovärdighetsmodell samt brand equity. LÄS MER

  3. 3. #ads - En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever influencers trovärdighet vid reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emy Ericsson; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; påverkare; trovärdighet; varumärkesambassadör;

    Sammanfattning : Företag behöver hitta kreativa sätt att nå ut till sina konsumenter och influencer marketing harblivit ett alltmer populärt verktyg för detta ändamål. Genom att influencers bygger upprelationer med sina följare, potentiella konsumenter, kan de upplevas som trovärdiga vilketinger förtroende i köpprocessen. LÄS MER