Sökning: "Ohanian’s source credibility model"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ohanian’s source credibility model.

  1. 1. Influencers trovärdighet : En kvalitativ studie om hur influencers storlek påverkar deras trovärdighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Abdela Abdela; Jasmine Ahmed; Rumeysa Asci; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer’s size; followers; credibility; social media; Ohanian’s source credibility model; Influencer; influencers storlek; följare; trovärdighet; sociala medier; Ohanians trovärdighetsmodell.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether the number of followers affects an influencer's credibility using Ohanian's credibility model (1990). The study contributes to an understanding of how the size of influencers affects the followers' intake of information from influencers. LÄS MER

  2. 2. Influencers, trovärdiga eller inte?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Borg; Elisabeth Herslow; Michaela Kanaan; [2020]
    Nyckelord :Influencer; Produktplacering; Trovärdighet; The Source Credibility Model; The Source Attractiveness Model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till en ökad kunskap inom forskningsfältet influencer marketing. Uppsatsen kommer att undersöka konsumenters uppfattning gällande influencers produktplaceringar i sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Instagram profile’s effect on influencer credibility : A qualitative study on how the influencer-follower relationship is affected by the influencers credibility in relation to their Instagram profile.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Amanda Anongdeth; Halima Imam Barre; [2019]
    Nyckelord :Social media marketing; Influencer marketing; Influencer; Credibility; Instagram;

    Sammanfattning : Background: Through digitalization, it has now allowed people to be more linked through different social media platforms and has led to an increase in the use of these platforms such as Facebook, YouTube, Twitter and Instagram. Compared to other social media, Instagram has the highest level of involvement through time spent on the app. LÄS MER

  4. 4. #ads - En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever influencers trovärdighet vid reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emy Ericsson; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; påverkare; trovärdighet; varumärkesambassadör;

    Sammanfattning : Företag behöver hitta kreativa sätt att nå ut till sina konsumenter och influencer marketing harblivit ett alltmer populärt verktyg för detta ändamål. Genom att influencers bygger upprelationer med sina följare, potentiella konsumenter, kan de upplevas som trovärdiga vilketinger förtroende i köpprocessen. LÄS MER