Sökning: "influencers storlek"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden influencers storlek.

  1. 1. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  2. 2. Influencers trovärdighet : En kvalitativ studie om hur influencers storlek påverkar deras trovärdighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Abdela Abdela; Jasmine Ahmed; Rumeysa Asci; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer’s size; followers; credibility; social media; Ohanian’s source credibility model; Influencer; influencers storlek; följare; trovärdighet; sociala medier; Ohanians trovärdighetsmodell.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether the number of followers affects an influencer's credibility using Ohanian's credibility model (1990). The study contributes to an understanding of how the size of influencers affects the followers' intake of information from influencers. LÄS MER

  3. 3. Influencers kurspåverkan genom en social handelsplattform : En eventstudie på Shareville

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Vilhelm Isaksson; Fredrik Eriksson Olebratt; [2022]
    Nyckelord :Finance; Social trading platforms; Shareville; Abnormal return; Abnormal trading volume; Finansiering; Sociala handelsplattformar; Shareville; Abnormal avkastning; Abnormal handelsvolym;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit snabbt växande plattformar där människor kan diskutera, dela och inte minst erhålla information om aktuella ämnen. Framgången för sociala medier är ett tydligt tecken på människors växande intresse för åsiktsutbyte. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing : strategiska val ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Andersson; Amanda Ledberg; Louise Degerlo; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; social influence; online behavior; interaktion; social media; media strategy; marketing.; Influencer marketing; Instagram; socialt inflytande; online beteende; interaktion; sociala medier; mediastrategi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en av de snabbast växande delarna i reklambranschen, och med hjälp av influencer marketing har varumärkena möjlighet att skapa en nära relation med sina konsumenter på Instagram. Idag använder många företag sig av influencers med ett stort antal följare för att marknadsföringen skall vara så effektiv som möjlig. LÄS MER

  5. 5. Vilken faktor har följarantal på marknadsföring över sociala medier? : En studie av korrelationen mellan influencers följarantal och influencermarknadsföring via sociala

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Elsa Blom; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; fashion; followeramount; influencermarketing; Instagram; reach; E-handel; följarantal; influencer-marknadsföring; Instagram; mode; räckvidd;

    Sammanfattning : Idag finns det en bred variation av influencers, där följarantalet varierar från några tusen till flera miljoner. Storleken på en influencers följarskara är ett väsentligt kriterium för ett företag när man ska välja influencer att samarbeta med. LÄS MER